/
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
عضو کمیسیون کشاورزی از فرهنگ‌سازی بانک ایران زمین تقدیر کرد

پویش بلوط کار خوب بانک ایران زمین برای حفظ محیط زیست است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی راه اندازی پویش بلوط از سوی بانک ایران زمین را اقدامی مناسب توصیف کرد و گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از جنگل‌های کشور برای مصارف صنعتی نابود می‌شود و برای آنکه با این پدیده مقابله کنیم، نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.
کد خبر : ۲۳۵۱۳
پویش بلوط کار خوب بانک ایران زمین برای حفظ محیط زیست است
علی محمد مرادی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت استفاده از کاغذ در نظام اداری به ویژه بانک‌ها را یکی از جدی‌ترین معضلات برای حفظ محیط زیست دانست و گفت: امروزه جنگل‌های کشور در حال نابودی است و شاهد این هستیم که بخشی از درختان برای تولید کاغذ قطع می‌شوند.

وی در خصوص حرکت بانک ایران زمین به سوی بانکداری الکترونیکی و فاصله گرفتن از کاغذ بازی گفت: هر قدر نظام اداری کشور را قانع کنیم که از کاغذ کمتر استفاده کند، به همان میزان هزینه‌های جاری را کاهش داده‌ایم و از سوی دیگر به دلیل آنکه برای تولید کاغذ نیازمند قطع درختان هستیم، کاهش این نیاز می‌تواند باعث حفظ منابع طبیعی شود.

نماینده قروه و دهگلان با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست نیاز به فرهنگ‌سازی داریم گفت: مدیریت کشور در قالب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام می‌شود. به عنوان مثال وقتی قرار به دفاع از کشور مطرح می‌شود، ساخت موشک و ادوات نظامی از نوع سخت‌افزاری است اما در زمانی که دشمن با سلاح نرم‌افزاری به مقابله کشورمان آمده، نیاز به ابزار نرم‌افزاری داریم که فرهنگ‌سازی بهترین نرم‌افزار برای مقابله با تهاجم دشمن است.

وی با ابراز تاسف از اینکه برای تولید کاغذ ناچار به واردات یا قطع درختان هستیم گفت: در هر دو صورت کشور ما زیان می‌بیند. اگر کاغذ را وارد کنیم، زیان ارزی و اقتصادی می‌بینیم و اگر درختان را برای تولید کاغذ قطع کنیم در آن صورت زیان محیط زیستی می‌بینیم.

مرادی اقدام بانک ایران زمین در خصوص راه‌اندازی پویش بلوط را اقدامی مناسب توصیف کرد و گفت: من از اینکه چنین پویشی فعال شده خبر ندارم، اما اگر بانک ایران زمین با هزینه شخصی اقدام به فرهنگ‌سازی کرده تا کاغذ کمتری مصرف شود، کار ایده‌آلی انجام داده است.

وی در پاسخ به اینکه چگونه در این زمینه آگاهی ندارید گفت: اشکال از اطلاع‌رسانی است. وقتی بانک ایران زمین چنین پویشی راه‌اندازی می‌کند، لازم است اطلاع‌رسانی شود و مردم برای جذب به این پویش فراخوانده شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادهایی که علیه بانک‌ها صورت می‌گیرد گفت: کارهای فرهنگی و هزینه‌هایی که برای فرهنگ‌سازی به ویژه محیط زیست صورت می‌گیرد، می‌تواند جایگاه بانک‌ها را در فرهنگ‌سازی ارتقا دهد.

تهیه و تولید: کورش شرفشاهی
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر