/
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

پیش‌بینی مثبت گلدمن از قیمت نفت در پی تصویب پیمان جدید اوپک

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در پی تصمیم اوپک پلاس برای عمیق کردن کاهش تولید نفت، پیش بینی خود از شاخصهای قیمت جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ را بالاتر برد.
کد خبر : ۲۳۵۹۹

نبض نفت - گلدمن ساکس اکنون پیش بینی می‌کند قیمت نفت برنت برای تحویل فوری در سال ۲۰۲۰ به ۶۳ دلار در هر بشکه می‌رسد که سه دلار بالاتر از پیش بینی قبلی ۶۰ دلار است. قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را هم ۵۸ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه پیش بینی کرد.

به‌روزرسانی پیش بینی گلدمن ساکس پس از توافق اخیر اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید روی داد. گروه اوپک پلاس شامل کشورهای اوپک و غیراوپک در نشست رسمی روز جمعه در وین با عمیق کردن کاهش تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا مارس سال ۲۰۲۰ موافقت کردند و به این ترتیب مجموع تولید اوپک پلاس از سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش ۵۰۰ هزار بشکه ای از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ اعمال شده و تا مارس ادامه پیدا می‌کند. این گروه سیاست تولید نفت خود را در یک نشست فوق العاده که روزهای پنجم و شش مارس برگزار می شود، بازبینی خواهد کرد. بازار نفت با افزایش چشمگیر قیمتها از تصمیم اوپک پلاس استقبال کرد.

طبق گزارش گلدمن ساکس، استراتژی اوپک پلاس برای مدیریت ناترازی بازار فیزیکی در کوتاه مدت به جای اصلاح ناترازیهای بلندمدت است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گلدمن ساکس پیش بینی کرد توازن میان عرضه و تقاضای نفت در نتیجه پیمان اوپک، ۰.۳ میلیون بشکه در روز محدودتر خواهد شد. با این حال ریسک ناشی از پایبندی ضعیف عراق، نیجریه و روسیه را نمی‌توان منتفی کرد.

همچین رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز پیش بینی شد زیرا عملکرد مالی ضعیف و تمرکز روی کاهش شدید آلایندگی‌ها، هزینه سرمایه مورد نیاز تولیدکنندگان آمریکایی را بالاتر می‌برد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر