/
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

رونمایی از یک کتاب در گردهمایی رؤسای اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت

کتاب مجموعه کامل قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی محیط‌ زیست در صنعت نفت (به همراه راهنماها و ابلاغیه‎های محیط‌ زیستی صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت) رونمایی شد.
کد خبر : ۲۳۶۳۶

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در حاشیه گردهمایی رؤسای اچاسیی و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران، کتاب «مجموعه کامل قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی محیط‌ زیست در صنعت نفت» (به همراه راهنماها و ابلاغیههای محیط‌ زیستی صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت) نوشته حافظ گلستانی‌فر، کارشناس ارشد محیط زیست مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران و علی مشهدی، دانشیار دانشکده حقوق دانشکده قم، رونمایی شد.

این کتاب که توسط انتشارات فرهمند منتشر شده، کتابی جامع در ارتباط با قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی محیط زیست در صنعت نفت است.

بخش نخست این کتاب قوانین و مقررات ملی محیط‌ زیست در صنعت نفت شامل قوانین و مقررات عام زیست محیطی، قوانین و مقررات مربوط به جلوگیری از آلودگی آب و دریا، آلودگی هوا و صوت، فضای سبز، جنگل و پوشش گیاهی، مدیریت پسماند، ارزیابی آثار زیست محیطی (EIA)، آلودگی خاک، راهنماها، دستورعمل‌ها و ابلاغیه‌های زیست‌محیطی صنعت نفت، استانداردهای زیست محیطی، قوانین و مقررات کیفری محیط ‌زیست در صنعت نفت است و بخش دوم، معاهدات و اسناد بین‌المللی محیط ‌زیست در صنعت نفت و گاز را شامل می‌شود.

این کتاب برای کارکنان و مجریان پروژه‌های صنعت نفت، متخصصان بهداشت، ایمنی و محیط زیست، استادان و پژوهشگران در زمینه‌های مهندسی محیط‌ زیست، مهندسی نفت، مهندسی بهداشت محیط، حقوق محیط‌زیست و رشته‌های غیرمهندسی مرتبط با علوم زیست‌محیطی و نفت مفید و قابل استفاده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر