/
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

پیش بینی اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل گازرسانی در مازندران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت که برای ادامه روند گازرسانی در سال آینده و تکمیل طرح‌های موجود استان ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
کد خبر : ۲۳۶۵۶

نبض نفت - جعفر احمدپور افزود که هم اکنون ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۹۳.۲ درصد جمعیت روستایی مازندران با وصل شدن به شبکه، مصرف کننده گاز طبیعی هستند و بقیه جمعیت استان هم با تکمیل طرح های در دست اجرا زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با اعلام این که امسال ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های گازرسانی در مازندران تعیین و هزینه شده است، توضیح داد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ کیلومتر لوله گذاری در روند اجرای طرح های گازرسانی انجام و ۱۳ هزار و  ۱۹۰ علمک روستایی و چهار هزار و ۳۸۰ علمک شهری برای مشترکان نصب شد.

احمدپور گفت: در مجموع امسال با بهره برداری از طرح گازرسانی به ۳۷ روستا، تعداد روستاهای متصل شده به شبکه سراسری گاز طبیعی استان به ۲ هزار و ۱۷۱ آبادی رسیده است.

وی افزود: هم اکنون نیز عملیات گازرسانی به ۳۲۵ روستای استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین از طلب ۱۶۷ میلیارد تومانی این شرکت از مشترکان خبر داد و گفت: ۶۸ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به مشترکان خانگی، ۴۰ میلیارد تومان واحدهای صنعتی و تولیدی، ۲۹ میلیارد تومان مشترکان تجاری ، آموزشی، ورزشی، اصناف و اداره ها، ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیروگاه ها و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ایستگاه های سی ان جی است.

وی میانگین مصرف گاز روزانه مازندران را هم بیش از ۳۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

مازندران یک میلیون و ۴۲۱ هزار مشترک گاز دارد.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر