/
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

حذف زنگنه صنعت نفت را دچار مشکل می‌کند

در حال حاضر کشورمان با مشکلات بسیار زیادی از جمله تحریم‌ها روبرو است بنابراین حذف زنگنه نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلات بیشتری را ایجاد می­کند و جز دلسردی دولت نسبت به انجام وظایف خود سودی نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۶۶۹
نبض نفت -استیضاح وزرا موضوعی است که هرازچندگاهی مطرح می‌شود. این بار هم موضوع استیضاح وزیر نفت به میان آمده است. ناکارآمدی وزیر، سوء مدیریت و همچنین حذف کارت سوخت از موضوعات استیضاح وزیر نفت بیان شده است. استیضاح‌کنندگان می‌گویند چرا کارت سوخت در برهه‌ای حذف شد شاید در آن زمان احساس می‌شد که نیازی به چرخاندن این دستگاه عریض و طویل نیست بنابراین کارت سوخت جمع شد و حالا که دوباره احساس نیاز به آن پیداشده به عرصه بازگشته است بنابراین این موضوع نمی‌تواند دستاویزی برای استیضاح باشد و به نظر می‌رسد مستمسک‌های خوبی برای استیضاح ایشان پیدا نکرده‌اند؛ شاید در برخی از موارد ایراداتی وارد باشد اما در مقایسه با اقدامات مثبتی که صورت گرفته، بسیار ناچیز است و آن ایرادات جزئی هم ممکن است هر فردی داشته باشد.
زنگنه از مدیران قابل و توانمند جمهوری اسلامی ایران بوده که عملکرد بسیار خوبی در زمینه توسعه پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و همچنین توسعه میادین مشترک نفتی و گازی ازجمله پارس جنوبی داشته و دارد.   اگر بخواهیم لقبی برای توصیف زنگنه به کار ببریم «شیخ الوزرا» شاید بهترین باشد. متأسفانه در روزگاری به سر می بریم که اتهام، نشر اکاذیب و تهمت به دیگران کاری ساده شده است و قدردانی از کسانی که برای پیشبرد اهداف عالیه کشور رنج می کشند کاری دشوار است. امروز در منازعات سیاسی و ما قدردان افراد و چهره های ملی نیستیم و تا زمانی که این افراد وجود دارند قدر آن‌ها را نمی‌دانیم.
در حال حاضر کشورمان با مشکلات بسیار زیادی از جمله تحریم‌ها روبرو است بنابراین حذف ایشان نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلات بیشتری را ایجاد می­کند و جز دلسردی دولت نسبت به انجام وظایف خود سودی نخواهد داشت بنابراین استیضاح‌کنندگان باید به این موضوعات توجه کنند و به ‌دور از هرگونه جهت‌گیری سیاسی تصمیم‌گیری کنند؛ بنابراین انتظارمان این است که در این برهه که حساسیت‌ها زیاد است اجازه بدهند ایشان به کار خود ادامه بدهد و مخل سیستم و نظم کار نشوند. آقای زنگنه از مدیران با تجربه و شناخته‌شده در عرصه بین‌الملل در صنعت نفت هستند و حذف ایشان از صنعت نفت در عرصه بین‌الملل هم تأثیرگذار است و پیامدهای منفی در پی خواهد داشت. ایشان مجموعه صنعت نفت،گاز و پتروشیمی را به‌صورت یک فرد توانمند در دست خود دارد و اگر این مجموعه از هم گسسته شود خسارات بسیار زیادی در همه بخش‌ها خواهیم داشت. از سوی دیگر جایگزین کردن فردی که در قامت ایشان باشد و از تجربه کافی برخوردار باشد کار سختی است و تا جایگزین کردن فرد دیگر قطعاً این صنعت عظیم دچار چالش‌های بسیار زیادی خواهد شد.

منبع: ایلنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر