/
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

نیاز ایران به سرمایه گذاری 60 میلیارد دلاری در انرژی های نو

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق با چالش هایی از جمله کمبود شدید منابع مالی، نیاز سالانه به سرمایه گذاری های برای احداث تاسیسات جدید، فرسودگی تجهیزات و افزایش مصرف برق روبه روست.
کد خبر : ۲۳۷۰۰

نبض نفت -  ششمین کنفرانس و‌نمایشگاه بین المللی ترانسفورماتور با‌حضور سه کشور ایران،‌المان و‌اوکراین برگزار شد.در این کنفرانس ۳۹ مقاله توسط متخصصانی از سه کشور ایران، اوکراین و‌ آلمان ارائه می شود.

در این کنفرانس مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق با چالش هایی از جمله کمبود شدید منابع مالی،  نیاز سالانه به سرمایه گذاری های برای احداث تاسیسات جدید، فرسودگی تجهیزات و افزایش مصرف برق روبه روست.

وی با بیان این که در طول سال تنها برای 500 ساعت نیازمند سرمایه گذاری های زیادی هستیم و دقیقا در همین ساعتهاست که ترانسفورماتورها هم تحت فشار قرار می گیرند و میزان خطای آنها افزایش می یابد.

رجبی مشهدی اضافه کرد: براساس پیش بینی ها در صورت ادامه روند موجود ایران  تا سال 1412 به تدریج مجبور به واردات انرژی خواهد شد اما در صورت سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های تجدیدپذر و اهتمام جدی به بهینه سازی مصرف انرژی، این روند قابل پیشگیری است

وی تصریح کرد: تا سال 1417 ایران نیازمند 60 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو است و این درحالی است که درهمین مدت نباید از موضوع بهینه سازی هم غافل شود.

وی درعین حال به روند شدت مصرف انرژی در ایران نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شدت انرژی (مصرف انرژی به ازای تولید هر واحد کالا) در ایران 40 درصد است که در صورت روند موجود این میزان در سال 14017 به 50 درصد افزایش خواهد یافت و این به معنای هزینه بیشتر برای تولید کالا و خدمات است که ریسک بسیاربالایی را به همراه دارد.

منبع: موج


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر