/
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

جمع‌آوری ۹۵ درصد آلاینده‌های گازی در نفت و گاز کارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از جمع‌آوری ۹۵ درصد آلاینده‌های گازی در این شرکت خبر داد و گفت: بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شده است.
کد خبر : ۲۳۷۵۹

نبض نفت - غلامرضا مفیدی عصر دیروز (جمعه، ۲۲ آذرماه) در حاشیه برگزاری نخستین روز یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات حفاری در جمع خبرنگاران بر لزوم به‌کارگیری دستگاه سیار فرآورش نفت (MOT) در شرکت‌های نفتی تاکید و اظهار کرد: ساخت این دستگاه در داخل کشور به‌تدریج ارتقا یافته و سال‌هاست نفت‌سوزی در حوزه شرکت نفت و گاز کارون به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۸۰ هزار بشکه تزریق پساب در حوزه شرکت نفت و گاز کارون صورت می گیرد، افزود: آمار تجمیعی در سال جاری نشان‌دهنده حدود ۲۰ میلیون بشکه تزریق پساب است و هم‌اکنون با به‌کارگیری طرح‌های ابتکاری توانسته‌ایم پساب حوضچه‌ها را بازگردانی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به فرآیند بهسوزی مشعل‌ها اشاره و تصریح کرد: با وجود دستیابی به دانش فنی بهسوزی در مناطق نفت‌خیز جنوب توانستیم این فرآیند را در برخی واحدها اجرایی کنیم.

مفیدی افزود: در واحدهای بهره‌برداری شماره ۲ و ۳ اهواز روزانه از گازسوزی حدود ۲۰ میلیون فوت‌مکعب گاز اجتناب می‌شود که با اجرای این طرح در مدت سه ماه هزینه‌های انجام‌شده بازگشت داده می‌شود.

اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی با سازمان منابع طبیعی

وی از اجرای چند پروژه زیست محیطی با همکاری سازمان منابع طبیعی خبر داد و گفت: پروژه ریزگردهای کانون جنوب شرق اهواز از جمله پروژه‌های مشارکتی است که قرار شده با همکاری سازمان منابع طبیعی انجام شود. بر اساس این طرح، ۳ هزار هکتار از اراضی ظرف سه سال درختکاری می‌شود. این پروژه با اعتباری بالغ بر۴۵۰ میلیارد ریال در مراحل نهایی است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان پرداختی به شهرداری و اداره مالیات بابت عوارض آلایندگی داشته‌ایم، گفت: امیدوارم مسئولان استانی با بهره‌گیری از این میزان پرداختی برای رفع مشکل‌ آلایندگی، پروژه‌های کلانی اجرا کنند.

ساخت ۵۰۰ قلم کالا از سوی سازندگان داخلی

مفیدی به ساخت ۵۰۰ قلم کالا به ارزش تقریبی ۵۴ میلیارد ریال با حمایت این اشاره کرد و افزود: این میزان کالا به همت و توان تامین‌کنندگان و سازندگان داخلی ساخته شده است و کالاهای ساخته شده عمدتا ماشین‌آلات فرآیندی، پمپ‌ها و کمپرسورها، مبدل‌ها و تیپ مشعل‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بر تمرکز خرید از داخل تاکید و اظهار کرد: از سال ۹۷ تا  امروز حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خرید از داخل از سوی شرکت نفت و گاز کارون انجام شده و این درحالی است که بیش از ۵۰ میلیارد تومان درخواست خرید از داخل داریم و این موضوع تاثیر مثبتی بر بومی‌سازی قطعات و اشتغال داشته است.

اهتمام شرکت کارون به پروژه آبرسانی بخش غیزانیه

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در ادامه به اقدام‌های این شرکت همسو با مسئولیت اجتماعی اشاره و عنوان کرد: احداث مدرسه، مساجد، حسینیه، ورزشگاه، مراکز آموزشی و درمانی و... از جمله اولویت‌های شرکت نفت و گاز کارون پیرامون موضوع مسئولیت اجتماعی است.

مفیدی افزود: روزانه ۱۰۰ هزار لیتر آب شرب به‌وسیله تانکر در اختیار هموطنان روستای بخش غیزانیه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: انجام خدمات عام‌المنفعه جزو اولویت‌های شرکت نفت و گاز کارون است که امیدواریم با حمایت‌های شرکت نفت‌خیز جنوب بتوانیم بیش از گذشته در این مسیر گام برداریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اظهار کرد: اقدام‌های خوبی از سوی این شرکت برای کمک‌ به هموطنان سیل‌زده انجام شد که به اذعان بسیاری از مسئولان استانی، نفت تکالیف خود را برای مقابله با سیل اخیر به نحو احسن انجام داده است.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر