/
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۲۵

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۱۲ سنت رسید.
کد خبر : ۲۳۸۴۹

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران به دنبال قرائن روشن تری از تاثیر اولیه توافق تجاری میان آمریکا و چین بر بازارهای جهانی هستند، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش داشت و از بالاترین رقم حدود 3 ماه اخیر که در هفته قبل به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 10 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 65 دلار و 12 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 10 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 59 دلار و 97 سنت رسید.

آمریکا و چین روز جمعه اعلام کردند که بر سر فاز نخست توافق تجاری به تفاهم رسیده اند و بر این اساس بخشی از تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی کاهش خواهد یافت. در مقابل قرار است خرید محصولات کشاورزی و سایر کالاها توسط چین از آمریکا شاهد جهش باشد.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «به نظر می رسد که بازار قبلا تاثیر ناشی از فاز نخست توافق تجاری را از قبل پیش خور کرده بود و اگر می خواهیم شاهد رشد بیشتر قیمت ها در بازار نفت باشیم باید منتظر خبرهای مثبت بیشتری باشیم

توافق روز جمعه همچنین مانع از وضع تعرفه بر 160 میلیارد دلار کالای چینی از سوی دولت آمریکا شد، اما سرمایه گذاران همچنان محتاط هستند و در منتظر شنیدن جزئیات بیشتری در مورد توافق به دست آمده هستند.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا روز یکشنبه گفت، این توافق صادرات آمریکا به چین را در طی 2 سال تقریبا دو برابر خواهد کرد و کاملا نهایی شده و صرفا در انتظار ترجمه و برخی اصلاحات در متن است.

کمیسیون تعرفه های گمرکی شورای دولتی چین هم روز یکشنبه اعلام کرد که تعرفه های اضافی ای را که قرار بود از نیمه ماه دسامبر بر کالاهای آمریکایی وضع شود به حالت تعلیق در آورده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر