/
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

برای منتفی شدن استیضاح زنگنه از جاهای مختلف به نمایندگان زنگ می زنند/استیضاح کنندگان امضای خود را پس نگرفته اند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا الان درخواست استیضاح زنگنه توسط حسنوند به صحن ارسال نشده و در واقع یک تخلف آیین‌نامه‌ای انجام شده است. وزارت نفت در حال لابی است تا مانع استیضاح وزیری شود که عملکرد آن به ضرر منافع ملی است.
کد خبر : ۲۳۸۶۹

نبض نفت - هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی درباره روند استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: بعضی از دوستان از بیرون می‌گویند که استیضاح زنگنه به صلاح نیست و من نمیدانم چه کسانی از کجا خط میدهند. ارسال درخواست استیضاح زنگنه به عهده‌ی شخص آقای حسنوند است زیرا این بحث در کمیسیون انرژی مطرح شد و طبق آیین‌نامه بایستی به صحن علنی برمی‌گشت و صحن آن را اعلام وصول میکرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تا الان درخواست استیضاح زنگنه توسط حسنوند به صحن ارسال نشده است و در واقع یک خلاف آیین‌نامه‌ای انجام شده و این اولین باری است که استیضاح یک وزیر نوشته می‌شود ولی به صحن ارسال نمی‌شود و شما مطمئن باشید که نمایندگان هم امضایشان را پس نمی‌گیرند و نخواهند گرفت.

خادمی گفت: متاسفانه وزارت نفتی‌ها از همه راهی وارد می‌شوند و به مجلس فشار وارد می‌کنند و دوستان را به شک و تردید می‌اندازند و شروع می‌کنند از جاهای مختلف به نمایندگان زنگ بزنند. ولی رئیس کمیسیون وظیفه‌اش هست که استیضاح را اعلام وصول بکند. کار آقای حسنوند غیرقانونی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: صحت و سقم تماس‌هایی که با برخی نمایندگان میگیرند مشخص نیست و این موضوع در روند نظارتی مجلس مشکل ایجاد کرده است. ما می‌دانیم که وزارت نفت چه لابی‌هایی دارد انجام میدهد و نمی‌شود به این تماس‌ها اعتماد کرد.

وی در پایان اشاره کرد: استیضاح زنگنه طبق آیین‌نامه باید به صحن ارسال شود اما آقایان مانع این کار شده‌اند و من مطمئن هستم که دروغ می‌گویند. متاسفانه آقایان افتضاحی در این قضیه به بار آوردند که سابقه نداشته است و مانع استیضاح وزیری شده‌اند که عملکرد آن به ضرر منافع ملی بوده است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر