/
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

خالدی:فروش یک میلیون بشکه نفت در روز محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است با توجه به تحریم‌ها در نظر گرفتن یک میلیون بشکه نفت برای فروش برای سال آینده واقع‌بینانه نباشد و محقق نخواهد شد.
کد خبر : ۲۳۸۷۲

نبض نفت - رئیس جمهور در هفته گذشته لایحه بودجه سال 99 را تقدیم مجلس کرد که در این لایحه فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت به مبلغ 50 دلار برای هر بشکه پیش‌بینی شده است که به همین منظور محمد خالدی سردشتی عضو کمیسیون انرژی ضمن تحلیل این پیش‌بینی دولت، فروش یک میلیون بشکه نفت در روز را واقع‌بینانه ندانست.

نماینده مردم لردگان در محلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه سال جاری نیز در حالی فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز در نظر گرفته شد که این میزان فروش هیچگاه تحقق پیدا نکرد به همین دلیل با توجه به تحریم‌ها به نظر میرسد در نظر گرفتن یک میلیون بشکه نفت برای فروش در سال آینده نیز واقع‌بینانه نباشد و محقق نخواهد شد.

وی توضیح داد: این میزان بالا از بشکه نفت پیش‌بینی شده برای فروش در لایحه بودجه، انتظار درآمد ایجاد می‌کند درحالی که اگر به فروش نرسد درآمدی حاصل نخواهد شد، به همین دلیل احتمالا کمیسیون تلفیق و نمایندگان در صحن مجلس با تعداد بشکه پیش‌بینی شده ازسوی دولت برای فروش مخالفت خواهد کرد و درآمدهای جایگزین را پیشنهاد می‌دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مالیات و تملک‌ دارایی مالی (اعتبارات مالی) را از منابع درآمدی اصلی دولت برای جایگزینی بودجه نفتی عنوان کرد و گفت: دولت باید بتوانند این درآمدها را زنده کند و در بودجه گنجانده شود، البته کاهش هزینه‌ای جاری نیز در این راستا ضرورت دارد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر