/
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

پژوهشگاه صنعت نفت زمینه‌ای مطلوب برای توسعه فناوری است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان زمینه‌ای مناسب برای ارتقا و توسعه فناوری در این صنعت یاد کرد و گفت: شرکت‌هایی که از بستر پژوهشگاه بیرون می‌آیند می‌توانند درآمد قابل توجهی را به صنعت نفت تزریق کنند.
کد خبر : ۲۳۹۵۶

نبض نفت - سورنا ستاری بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ۲۷ آذرماه) در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: نفت صنعتی است که هر روز با سیستم و فناوری‌های نو باید تجهیز شود، بنابراین رویه جدیدی که هم‌اکنون در پژوهش نفت انجام می‌شود برای توسعه و ارتقای فناوری در این صنعت راهگشاست.

وی از پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پژوهشگاه‌های کشور یاد کرد و افزود: درهای پژوهشگاه صنعت نفت به روی بسیاری از دانشگاه‌های مطرح باز است و جوانان از امکاناتی که پژوهشگاه برای آنان فراهم کرده است، می‌توانند نهایت بهره را ببرند، زیرا آنها می‌توانند برای آزمایش و ارتقای فناوری‌هایشان که عمدتا از نوع فناوری‌های سخت‌افزاری سنگین و نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است، استفاده کنند؛ این رویکرد و فرهنگ جدید بی‌شک اتفاق‌های خوبی را رقم خواهد زد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از بازار نفت به‌عنوان بازاری بزرگ یاد کرد و گفت: این بازار جای توسعه بسیار دارد و جوانان با فعالیت‌های خود می‌توانند فروش چند صد میلیاردی داشته باشند.

ستاری ادامه داد: امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که بتوان با بهره‌مندی از فناوری‌های نو بتوان ارزش افزوده لازم را ایجاد کرد.

اکوسیستم‌های نوآوری در کشور توسعه می‌یابد

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با بیان اینکه نسل نو فعالیت‌های علمی کشور توسعه اکوسیستم‌های نوآوری است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهضت خوبی را در کشور ایجاد کرده و پس از اکوسیستم‌های آموزشی و پژوهشی، هم‌اکنون شاهد اکوسیستم‌های نوآوری در کشور هستیم که توسعه یافته است.

وی افزود: حاصل توسعه اکوسیستم نوآوری، شکل‌گیری فناوری‌های تاثیرگذار در صنعت به‌ویژه صنعت نفت کشور است.  

توفیقی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت حلقه‌ای است از زنجیره تجاری‌سازی علم که پژوهشگاه صنعت نفت شرایطی را فراهم خواهد کرد تا جوان‌های خلاق و با استعداد پس از پشت سر گذاشتن مراحل آموزشی بتوانند در این فضا کار کنند و با تزریق فناوری پاسخگوی تقاضای صنعت نفت باشند.


منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر