/
۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

حمایت شرکت نفت فلات قاره ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این شرکت از شرکت‌های پژوهش‌محور و دانش‌بنیان داخلی حمایت می‌کند.
کد خبر : ۲۳۹۹۱

نبض نفت- ابوالفضل وروانی فراهانی در حاشیه رویداد نوآوری وزارت نفت اظهار کرد: شرکت نفت فلات قاره ایران بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستور وزیر نفت مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های فناورانه، عزم جدی در این حوزه داشته و تصمیم به استفاده حداکثری از توان دانش‌پژوهان شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

وی افزود: رویداد نوآوری وزارت نفت (تیکاف) یک رویداد تقاضامحور بوده و مقرر بود شرکت‌های تولیدی، مشکلات عملیاتی را با شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح کنند و در صورت وجود ایده‌ای از سوی این شرکت‌ها یا شتاب‌دهنده‌ها، تفاهم‌نامه همکاری با آنها امضا شود که خوشبختانه در برگزاری جلسات دوجانبه و عقد تفاهم‌نامه، شرکت نفت فلات قاره ایران پیشگام بوده و موفق به عقد ۱۶ تفاهم‌نامه همکاری شده است که امیدوارم با همکاری مدیران  و کارکنان شرکت بتوانیم گام موثری در انجام این امر و تحقق تفاهم‌نامه‌ها به تولید محصول برداریم.

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه حوزه پژوهش تاکنون اگر نگوییم مغفول، حداقل مظلوم مانده است، گفت: خوشبختانه کشور به این نتیجه رسیده که برای عبور از تحریم‌های ظالمانه و شرایط موجود، باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگران و نخبگان استفاده شود که برگزاری رویداد نوآوری وزارت نفت در همین زمینه است.

به گفته وروانی فراهانی، یکی از ارکان اصلی در توسعه نوآوری و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها هستند که خوشبختانه با حمایت معاونت مهندسی و فناوری وزارت نفت، بخشی از تفاهم‌نامه‌ها با صماتک که یکی از شتاب‌دهنده‌های توانمند حوزه انرژی است، منعقد شد.

گفتنی است، شرکت نفت فلات قاره ایران در حاشیه رویداد نوآوری وزارت نفت ۱۶ تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با رویکرد خلق ایده استارتاپی در موضوعاتی از قبیل شبیه‌سازی حفاری، استفاده از پهپادها در شناسایی چالش‌های خطوط لوله، سیستم هوشمند مانیتورینگ ماهواره‌ای، ارتقا، نگهداری، تعمیرات و کاهش خوردگی، بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در زمینه نانو برای توسعه محصولات انبساطی درون چاهی، ارائه خدمات شتابدهی تخصصی در زمینه تحقیق، توسعه، ساخت، بهره‌برداری و پشتیبانی فنی جریان‌سنج چند فازی و ... منعقد کرده است.

منبع: شانا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر