/
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

نورد استریم ۲ را خودمان می‌سازیم

رییس‌جمهور روسیه در پی وضع تحریمهای جدید آمریکا، اظهار کرد کشورش برای تکمیل ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ به آلمان، کشتی مخصوص احداث لوله در بستر دریا دارد.
کد خبر : ۲۴۱۹۸

نبض نفت- روزنامه کومرسانت چاپ روسیه به نقل از منابع آگاه نوشت: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در جمع تجار روسی درباره این کشتی صحبت کرده و گفته است تکمیل این پروژه به دلیل تحریمهای آمریکا، چندین ماه دیگر طول خواهد کشید.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته تحریمها علیه خط لوله گازی نورد استریم ۲ که برای دور زدن مسیر ترانزیت اوکراین و افزایش صادرات گاز از طریق دریای بالتیک به آلمان طراحی شده است، را وضع کرد.

شرکت Allseas که لوله ها را با استفاده از دو کشتی در بستر دریا جا گذاری می کرد، برای اجتناب از تحریمهای آمریکا کار خود را متوقف کرده است.

شرکت گازپروم روسیه در سال ۲۰۱۶ یک کشتی مخصوص برای احداث خط لوله به نام "آکادمیک چرسکی" خریداری کرد تا در صورت توقف کار شرکتهای اروپایی روی خط لوله نورد استریم ۲، از آن استفاده کند.

یک منبع آگاه در شرکت گازپروم اظهار کرد: سرعت جا گذاری لوله های گاز توسط کشتی "آکادمیک چرسکی"  آهسته تر از کشتی های مورد استفاده در این پروژه است.

بر اساس گزارش رویترز، پیش از این که تحریمهای واشنگتن علیه نورد استریم ۲ اعلام شود، مقامات روسی گفته بودند این خط لوله پیش از سال ۲۰۲۰ یا اواسط آن آماده فعالیت خواهد شد.

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر