/
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

رشد تقاضای نفت آسیا در ۲۰۲۰ تعدیل می‌شود

عرضه نفت در سال آینده میلادی با وجود کاهش تولید نفت اوپک، از تقاضا پیشی می‌گیرد، زیرا تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک با افزایش روبه‌رو می‌شود.
کد خبر : ۲۴۲۷۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روزنامه جاکارتا پست، تحلیلگران مؤسسه پلاتس پیش‌بینی کردند که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱.۲ میلیون تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی کمتر از یک میلیون بشکه در روز بود.

بدون در نظر گرفتن تأثیر آغاز اجرای مقررات جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، انتظار می‌رود رشد تقاضای نفت حدود یک میلیون بشکه در روز پایدار باشد.

با این همه، انتظار می‌رود رشد تقاضای نفت در منطقه آسیا - اقیانوسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی بیشتر از ۶۸۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ میلادی و کمتر از ۹۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ میلادی باشد.

کانگ وو، از مدیران پلاتس، گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود رشد تقاضای نفت چین در سال ۲۰۱۹ میلادی کمتر از ۶۰۰ هزار بشکه در روز باشد، همچنین انتظار می‌رود این رشد در سال ۲۰۲۰ میلادی کمتر نیز باشد.

وی همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود رشد تقاضای نفت هند در سال ۲۰۲۰ میلادی کمی بهبود یابد، اما این رشد بسیار ناچیز خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر