/
۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

یادداشت/ مهمترین گزینه روی میز «سید پیروز موسوی» بازگشت رضایت کارکنان است

نه سُودای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد و نه به دنبال تصاحب کرسی های مدیریتی در وزارت نفت است، اما بدون اغراق او پس از سال ها موفق شده که جای خالی «غلامحسین نوذری» را در صنعت نفت ایران پر کند.
کد خبر : ۲۴۲۸۴


نبض نفت- یادداشت از غلامرضا(وحید) سلیمی مفرد نماینده کارکنان پیمانکاری شهرستان عسلویه در استان بوشهر و عضو هیئت رسیدگی به شکایات

سیدپیروز موسوی جز معدود مدیران صنعت نفت بوده که با وجود تفاوت سلیقه‌های سیاسی اما مورد اعتماد بیژن زنگنه است، مهمترین ویژگی شاخص مدیریتی این مدیران اخلاق مدار را می توان در دو جمله خلاصه کرد،اول احترام به کارکنان زیر دست علی الخصوص نیروهای کارگری و دوم پیش بینی تحولات آتی صنعت نفت که البته این دومی در روزهای پرهیجان پسابرجام حسابی به کار امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران آمد.

شاهکار مدیریتی او را می توان در دوره وزارت رستم قاسمی در صنعت نفت دنبال کنید و درست در روزهایی که به دلیل کاهش حجم صادرات نفت ایران عملا فعالیت ها در پایانه های نفتی کشور به حداقل کاهش یافته بود تازه کارهای تاریخ ساز سید پیروز در صنعت نفت کلید خورد و او با یک پیش بینی استراتژیک از تحولات آتی صنعت نفت، از فرصت تحریم به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و تعمیرات اساسی، نوسازی و بازسازی اسکله ها، بازوهای بارگیری، مخازن، خطوط لوله و تاسیسات نفتی پایانه خارگ و سپس عسلویه را آغاز کرد.

در روزهای طلایی برجام برای نخستین بار با پهلوگیری همزمان 9 فروند نفتکش غول پیکر امکان صادرات روزانه تا سقف هشت میلیون بشکه نفت از پایانه خارگ فراهم شد و در مدت زمان کمتر از یکسال بالغ بر 50 میلیون بشکه میعانات گازی روی آب بدون کوچکترین حادثه ای بارگیری و روانه بازار جهانی شد به طوری که امروز می توان ادعا که پایانه های نفتی ایران به یک هتل پنج ستاره برای صنعت نفت تبدیل شده است.

عملکرد خیره کننده سید پیروز صنعت نفت ایران صرفا به آماده سازی تمام قد پایانه های نفتی کشور ختم نشد و در طول دوران مدیریت در این مجموعه وضعیت کارکنان شاغل در این مجموعه به ویزه قشرهای ضعیف و کم درآمد ترمیم شد و اغراق نیست اگر بدانید درهای اتاق مدیرعامل سابق پایانه های نفتی همیشه بر روی کارکنان حتی کارگران باز بودو.

حالا ژنرال اخلاق صنعت نفت ایران که مجددا به سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازگشته به نظر می رسد تصمیم بر سر و سامان دادن به وضعیت کارهای روی زمین مانده در قطب تولید گاز ایران را دارد و در گام نخست بازگشت رضایت کاری کارکنان را به عنوان مهمترین گزینه روی میز در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در گام نخست ابتدا با ارسال نامه ای به مدیران این سازمان خواستار حل و فصل مشکلات بیمه، حقوق و دستمزد عقب افتاده کارگران شده و همزمان با ارسال نامه دیگری به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد تعویق اجرای طرح اسکان کارکنان و خانواده های نفتی ها را کرده است و قطعا باید منتظر تحولات امیدوارکننده ای دیگر در طول روزها، هفته ها و ماه های پیش روی باشیم.

در پایان بیژن زنگنه به‌عنوان وزیر نفت دولت یازدهم و دوازدهم اگر در جمع مدیران او جمعیت مدیرانی از جنس «سید پیروز» بیشتر بود، شیخ الوزرا در کنار مقبولیت، از محبوبیت بیشتری هم در جمع نفتی‌ها برخوردار بود
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر