/
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

مطالبات تولیدکنندگان غیردولتی برق را از وزارت نیرو پیگیری می‌کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد، دولت با تبدیل بدهی‌های ارزی به ریالی تولیدکنندگان غیردولتی برق از فشار مضاعفی که شوک ارزی بر صنایع ایجاد کرده است، بکاهد.
کد خبر : ۲۴۴۱۰

نبض نفت - علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد پیرامون دغدغه‌های تولیدکنندگان غیردولتی برق در کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به سهم کلان بخش خصوصی در تأمین نیازهای کشور، نمایندگان کمیسیون انرژی، پیش از این نیز متذکر شده بودند که باید از تولیدکنندگان غیردولتی برق حمایت به عمل آید، در غیر این‌صورت نمی‌توان انتظار تداوم فعالیت این بخش را داشت.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حقیقت امروزه وجود دارد که به دلیل بی‌برنامگی دولت در مولفه‌های مختلف توان پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور را ندارد، افزود: نیروگاه‌های خصوصی علاوه بر تامین نیاز روزافزون کشور، نقش مهمی در صادرات برق و ارزآوری برای کشور ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات دولت برای پرداخت مطالبات این صنف گفت: از سوی دیگر شوک ارزی اخیر سبب سنگین‌تر شدن اقساط تسهیلات اخذ شده فعالان این حوزه از صندوق توسعه ملی شده است، بنابراین یکی از راهکارهای خاتمه دادن به این وضع، تبدیل بدهی‌های ارزی به ریالی با درنظر گرفتن نرخ بهره عرف و قانونی است که می‌تواند از فشار مضاعفی که شوک ارزی بر صنایع ایجاد می‌کند، بکاهد.

گلمرادی با گلایه از عدم پرداخت به موقع مطالبات تولیدکنندگان غیردولتی برق توسط وزارت نیرو گفت: بهتر بود مطالبات قانونی بخش خصوصی صنعت برق از وزارت نیرو به موقع پرداخت می‌شد، تا نیروگاه‌هایی که برای بهره‌بردرای از صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی گرفته‌اند، می‌توانستند اقساط وام ارزی خود را تسویه کرده و دچار این وضعیت سردرگمی کنونی نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: فعالان بخش خصوصی صنعت برق می‌توانند با کمک کمیسیون انرژی، جلسات متعددی با وزارت نیرو برگزار کرده و مسئولان دولتی را مجاب به رفع مشکلات پیش آمده کنند.

منبع: تسنیم


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر