/
۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

افزایش توان تولید نفت بر دوش مهندسان ایرانی

سلیمان زاده گفت:۹۵ درصد طرح افزایش توان تولید نفت فلات قاره با تکیه بر نیرو‌های داخلی انجام می‌گیرد.
کد خبر : ۲۴۴۸۰
نبض نفت- علیرضا سلیمان زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به طرح افزایش توان تولید نفت در مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: در این طرح با هدف نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در میادین رسالت، رشادت و فروزان، سیوند و اسفند واقع در مناطق عملیاتی سیری، خارک و لاون با اعتباری بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و با هدف افزایش تولید حدود ۸۰ هزار بشکه نفت به مدت ۲۴ تا ۳۶ ماه اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره تصریح کرد: از نکات ویژه این طرح استفاده حداکثری از متخصصان داخلی است و در همه عملیات اجرای، راهبری، ترابری و خدمات ویژه حفاری دریایی از توان داخلی استفاده می‌شود.
وی افزود: با اجرای این طرح ضمن حفاری و تمیل ۴۱ حلقه چاه ساخت و نصب ۲ سکوی سرچاهی و تکمیل ۵ سکوی دریایی و با احداث خطوط لوله دریایی حدود ۸۰ هزار بشکه در روز به توان تولید نفت شرکت فلات قاره ایران افزوده خواهد شد.
سلیمان زاده با بیان اینکه قرار است حدود ۹۵ درصد از کالا‌هایی مورد نیاز طرح‌های ذکر شده از تولیدات شرکت‌های داخلی تامین می شود، گفت: با وجود محدودیت‌های بین المللی و تحریم‌های ظالمانه اجرای این طرح نشان از خودکفایی و ایستادگی صنعت نفت با اتکا به توان داخلی دارد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه در شرایط قبلی نحوه پرداخت‌های طرح، تامین مالی از طریق پیمانکار تا ۲۰ درصد و تا زمان تحویل موقت صورت می‌گرفت و باقیمانده از منابع پیش بینی شده تامین می‌شد، افزود: در روش جدید ۲۰ درصد کالای طرح توسط پیمانکار تهیه و علیرغم تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد برای آن توسط پیمانکار تا اتمام اجرای هر بسته کاری قابل پرداخت نخواهد بود.
وی تصریح کرد: بنابراین لازم است پیمانکار حداقل در بخش تامین کالا توان مالی ۲۰ درصدی را تا پس از راه اندازی و تحویل موقت داشته باشد؛ همچنین در بخش حفاری ۲۰ درصد هزینه عملیات حفاری پس از راه اندازی و به تولید رسیدن چاه قابل پرداخت است و برای ساختمان و نصب ۲۰ درصد باقی مانده فعالیت‌ها پس از راه اندازی و تحویل موقت پرداخت خواهد شد و این تمهیدات به منظور کمک به پیشرفت طرح‌ها و بازنگری در جریان نقدینگی صورت گرفته است.
منبع: میزان
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر