/
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری با خبرنگاران:

98 درصد داروهای مورد نیاز را در کشور تولید می‌کنیم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت با وجود تحریم‌های ظالمانه در حال حاضر 98 درصد داروهای مورد نیاز را در کشور تولید می‌کنیم و مواد اولیه دارویی را برای 6 ماه تا یکسال تامین کرده‌ایم.
کد خبر : ۲۴۴۹۵
98 درصد داروهای مورد نیاز را در کشور تولید می‌کنیم

به گزارش نبض نفت محمدرضا شانه‌ساز امروز صبح در نشست خبری سومین یادواره شهدا و ایثارگران حوزه دارویی در سازمان غذا و دارو گفت: دشمن با هر ابزاری که توانسته روز به روز حلقه محاصره را تنگ‌تر کرده و علاوه بر ممانعت از مراودات مالی به طور مشخص از شرکت‌های دارویی کشورها می‌خواهد که به ایران دارو ندهند اما با مدیریت قرارگاه دارویی در وزارت بهداشت، کمبود نگران کننده‌ای در حوزه دارو ندلریم و به جز استثنائاتی که وجود دارد کمبودهای دارویی از مدت مشابه سال‌های قبل کمتر است.


وی ادامه داد: ایجاد قرارگاه دارویی با تدبیر دکتر نمکی وزیر بهداشت، از تجربیات دوران دفاع مقدس بود و باعث شد استقلال سازمان غذا و دارو و حوزه اختیارات آن به مراتب بیشتر شود.
رییس سازمان غذا و داروگفت: نباید با خبررسانی‌های نادرست در مردم برای داروهای خارجی توقعات غیر واقعی ایجاد کرد. این نوع خبررسانی‌ها در خدمت خواست دشمن است.


وی ادامه داد: از جمله این داروها که شاهد ایجاد نیاز کاذب در مورد آن هستیم داروی خارجی «تامیفلو» برای درمان آنفلوانزا است که نمونه ایرانی آن به میزان کافی تولید و حتی 2.5 برابر نیاز کشور در بیمارستان‌ها توزیع شده و اکنون به وفور در کشور موجود است.


شانه‌ساز گفت: داروی آنفلوانزا سلاحی است که جایگزین ندارد و نباید در داروخانه‌ها توزیع و توسط هر پزشکی تجویز شود. در مورد این دارو نه تنها کمبود نداریم بلکه اضافه هم داریم و نگرانیم که حجمی از این دارو بدون استفاده بماند و تاریخ مصرف آن تمام شود.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد مواد اولیه دارویی را برای 6 ماه تا یکسال تامین کرده‌ایم و داروهای خارجی ساخته شده برای حداقل سه تا 6 ماه در انبارها موجود است.

سومین یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی 30 دی برگزار می‌شود

سردار مهدی فتحیان، مسئول موسسه بهداری رزمی و مقاومت نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی در مورد شخصیت این سردار بزرگ گفت: سردار سلیمانی فقط یک فرمانده بزرگ نبود، او فقط یک دیپلمات کارکشته نبود، او فقط یک سیاستمدار جامع نبود او یک انسان چند بعدی بود که در مسئولیت‌های مختلف از دوران دفاع مقدس تا سیل نوروز امسال به مسئولیت خود برای دفاع از نظام و مردم عمل می کرد و انسانی متواضع بود که کار کردن او تعطیل بردار نبود.

فتحیان افزود: جامعه داروسازان کشور در دوران دفاع مقدس 30 شهید تقدیم انقلاب کردند که هفت نفر آنها متخصص داروسازی بودند، 19 دانشجوی داروسازی نیز در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

سردار فتحیان در مورد تغییر زمان برگزاری سومین یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی نیز گفت: قرار بود کنگره یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی با همکاری یکی از هلدینگ‌های دارویی کشور روز 16 دی در موزه دفاع مقدس برگزار شود که به علت همزمانی با مراسم تشییع سردار سلیمانی و احتمال وجود ترافیک در خیابان‌های تهران به 30 دی سال جاری موکول شد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر