/
۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

بررسی آیین‌نامه احداث پتروپالایشگاه با سرمایه‌های مردم در هیأت وزیران/ آماده اجرا هستیم

معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت گفت: آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌های مردمی در دستور کار روز چهارشنبه جلسه هیأت وزیران قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۴۵۹۶

نبض نفت - هوشنگ فلاحتیان معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت با اشاره به ضرورت ساخت و توسعه پتروپالایشگاه‌ها گفتآیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌های مردمی در دستور کار روز چهارشنبه (فردا) جلسه هیئت وزیران قرار گرفته است و فردا در جلسه هیئت وزیران بررسی می‌شود. با تصمیماتی که هیئت وزیران می‌گیرند امیدوار هستیم که فردا شاهد تصویب این آیین‌نامه‌ باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه هفته پیش نیز در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد و در صورت تصویب در هیئت وزیران، هر چه سریعتر مفاد این آیین‌نامه اجرایی می‌شود.

* وزارت نفت مقدمات لازم برای اجرای قانون توسعه صنایع پایین‌دستی را در نظر گرفته است

فلاحتیان همچنین افزود: وزارت نفت تمامی مقدمات لازم برای اجرای طرح را در نظر گرفته است و این موضوع توسط شرکت ملی پالایش و پخش مدیریت خواهد شدطبق مفاد این آیین‌نامه برای جذب سرمایه‌های مردمی فراخوان داده خواهد شد. در این آیین‌نامه برای تامین مالی ساخت پالایشگاه از سازوکار تنفس خوراک استفاده شده که مشوق خوبی برای جذب سرمایه است.

معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در پایان گفت: در صورت تصویب این آیین‌نامه ازهفته آینده مراحل اجرایی این طرح در دستور کار وزارت نفت قرار می‌گیرد. وظایف صندوق توسعه ملی، بانک‌های عامل، سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت نفت، سازمان برنامه‌ و بودجه و بانک مرکزی همه به صورت دقیق در این آیین‌نامه تعیین تکلیف شده است تا انشاالله مقدمات کار به خوبی پیش رود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر