/
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

خام‌فروشی در بخش نفت و گاز کاهش می‌یابد

سخنگوی دولت به تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی اشاره کرد و گفت: این آیین‌نامه بر سهامداری خرد و سرمایه‌گذاری مردم در بخش پتروشیمی بسیار موثر است.
کد خبر : ۲۴۶۴۱

به گزارش نبض نفت  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (چهارشنبه، ۱۸ دی‌ماه) در حاشیه نشست هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران گفت: دولت امروز آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی را تصویب کرد. این آیین‌نامه اهمیت بسیار زیادی دارد، صادرات ایران را در میان‌مدت تقویت خواهد کرد و با به ثمر نشستن این تولیدات قدرت صادراتی ایران افزایش خواهد یافت و خام‌فروشی در حوزه نفت و گاز کاهش یافته و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هر یک شغل در صنعت پتروشیمی به سه شغل غیرمستقیم نیاز دارد، افزود: در شرایط تحریم، صنایعی که به رشد نیاز دارند صنایع پایین‌دست حوزه نفت و گاز هستند. این آیین‌نامه بر سهامداری خرد و سرمایه‌گذاری مردم در بخش پتروشیمی بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: با تصویب این آیین‌نامه هم بخش خصوصی به‌صورت کلان و هم مرم از طریق سهام و اوراق می‌توانند مشارکت کنند که صندوق سرمایه‌گذاری پروژه، اوراق بهادار قابل تبدیل و مورد نیاز را منتشر می‌کند. در این آیین‌نامه همچنین از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه حمایت شده است که می‌تواند سرمایه‌گذاری مردم را در حوزه پتروشیمی به دنبال داشته باشد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر