/
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

تعیین تکلیف متقاضیان دریافت یارانه معیشتی

براساس اعلام سخنگو ستاد شناسایی یارانه معیشتی وزارت کار، کسانی که جزو ۴۱۹ هزار خانوار نبودند و یارانه معیشتی دی ماه را دریافت نکردند؛ مشمول این طرح نیستند. بر این اساس شرایط کسانی که تاکنون اعتراض خود را ثبت کردند بررسی شده‌ است و تا سه‌شنبه آینده فقط کسانی می‌توانند اعتراض کنند که پیش از این اعتراض خود را ثبت نکرده بودند.
کد خبر : ۲۴۶۵۰
نبض نفت- در حالی که بیش از یک هفته از واریز دومین مرحله یارانه معیشتی می‌گذرد، اما اعتراضات مردمی ادامه دارد.

در روز ۱۰ دی ماه یارانه معیشتی حاصل از افزایش قیمت بنزنین، برای مرتبه دوم واریز شد. بنا به اعلام قمصربان، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه در این مرحله ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آنها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده بود، حمایت معیشتی مرحله اول و دوم را همزمان در هفته اخیر دریافت کردند.

حسین میرزایی، سخنگو ستاد شناسایی مشمولان دریافت یارانه معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص روند بررسی متقاضیان دریافت این یارانه گفت: نتیجه درخواست کسانی که یارانه معیشتی را دریافت نکرده‌ و اعتراض کرده‌اند مشخص شده است که براساس آن ۴۱۹ هزار خانوار به لیست یارانه‌بگیران افزوده شد و مابقی مشمول یارانه معیشتی نشده‌اند.

از آنجایی که وزارت کار اعلام کرده بود نتیجه نهایی متقاضیان یارانه معیشتی تا پایان دی ماه مشخص می‌شود، کسانی که یارانه معیشتی در ۱۰ دی ماه برای آنها واریز نشده بود، تصور می‌کردند پرونده آنها در حال بررسی است.

اما وزارت کار در اطلاعیه روز ۱۰ دی ماه خود اعلام کرد: طی روزهای سوم الی بیستم آذر ماه، ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ سرپرست خانواری که در لیست یارانه بگیران نبودند و خود را حائز دریافت بسته حمایت معیشتی می‌دانستند، اقدام به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری #۶۳۶۹* کردند، این افراد می‌توانند( از ساعت ۲۲ امشب، سه شنبه ۱۰ دیماه) با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته اقدام نمایند.

براساس این اطلاعیه کسانی که یارانه دی ماه را ذریافت نکرده‌اند مشمول آن نشده‌اند، اما وزارت کار و ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی این موضوع را به صراحت اعلام نکرند، تا این که سخنگوی این ستاد در پاسخ به پیگیری‌های تجارت‌نیوز به این موضوع اذعان کرد.

بنابراین وزارت کار سامانه ثبت نام را دوباره فعال کرد تا کسانی که یارانه معیشتی را دریافت نکرده‌اند، دوباره ثبت‌نام کنند و این نام‌نویسی در روز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه به اتمام می‌رسد.

بر این اساس شرایط کسانی که تاکنون اعتراض خود را ثبت کردند بررسی شده‌ است و تا سه‌شنبه آینده فقط کسانی می‌توانند اعتراض کنند که پیش از این اعتراض خود را ثبت نکرده بودند.

منبع: آخرین خبر
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر