/
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
عضو هیئت مدیره بانک توسعه صادرات ایران تشریح کرد:

ارکان برنامه راهبردی و مدل کسب و کار اگزیم بانک دیجیتال

عضو هیئت مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک استراتژی های متناسب با اهداف اگزیم بانک دیجیتال را در قالب برنامه توسعه بانکداری دیجیتال با رویکرد نوآوری باز و با همکاری شرکت های دانش بنیان را دردست اجرا دارد.
کد خبر : ۲۴۷۲۹
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر ابوذر سروش در نشست مشترک بانک توسعه صادرات ایران با معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دیگر مسوولان این وزارتخانه، ارکان برنامه راهبردی و مدل کسب و کار اگزیم بانک دیجیتال را ارائه کرد.

به گفته سروش، بانک دیجیتال بانکی است که با درک عصر دیجیتال با ایجاد تحول در نگرش، فرهنگ، مدل کسب و کار، فرآیندها و محیط کار خود با محوریت فناوری های تحول آفرین و از طریق ایجاد تجربه ای جذاب برای مشتریان و کارکنانش به عملکرد مورد نظر خود دست می یابد.

به گفته عضو هیئت مدیره بانک توسعه صادرات ایران، حرکت هدفمند به سمت هوشمندسازی شعب و به کار گیری کانال های چندگانه، همه کاره و بکپارچه شروع شده است.

وی در ادامه اقدامات اگزیم بانک ایران را برای بانکداری باز برشمرد و گفت: طراحی نقشه راه بانکداری باز و فراهم کردن زیرساخت های مرتبط با آن انجام شده و به منظور تقویت دانش فنی نیروی انسانی، دوره های آموزشی مختلف برگزار می شود.

سروش تصریح کرد: اولویت حرکت به سمت فهم فرهنگ دیجیتال در بانک توسعه صادرات ایران در سه سطح هیات مدیره، مدیران ارشد و صف و ستاد است.

سروش افزود: بانک توسعه صادرات ایران در برنامه راهبردی خود در حوزه خدمات به مشتریان، تقویت حمایت از شرکت های دانش بنیان را گنجانده است و به این ترتیب شناسایی و برقراری تعامل با شرکت ها و مهمترین ارکان اکوسیستم دانش بنیان و فناور کشور از طریق ایجاد کمیته مشترک و شبکه سازی رویدادهای صادراتی به منظور ایجاد هماهنگی در اکوسیستم صادرات کشور در دستور کار قرار گرفت.

سروش از پیشنهاد ایجاد کارگروه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان صادراتی با محوریت معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تعامل سازنده ای با کریدورصادراتی و ستاد نانو شکل گرفت و خدمات مشاوره ای تخصصی در قالب جلسات آموزشی به اشکال مختلف در تهران و مراکز استان ها ارائه شد.

عضو هیئت مدیره بانک توسعه صادرات ایران از ارائه خدمات و تامین مالی شرکت های فعال در زنجیره صادرات خبر داد و گفت: پس از مطالعه و بررسی پلتفرم های تامین مالی در زنجیره تامین و اصلاح فرایندهای بانک، تامین مالی این شرکت ها آغازخواهد شد.

سروش با تاکید بر ارجحیت نگاه فرایند محور بر نگاه پروژه محور گفت: ضروری است ساختارهای مناسب برای حکمرانی دیجیتال در بانک فراهم شده و به جنبه هایی مانند آموزش و فرهنگ سازی کارکنان بیش از جنبه های سخت افزاری توجه شود.

به گفته عضو هیئت مدیره بانک توسعه صادرات ایران، می بایست در عرصه تحول دیجیتال، استفاده از روش های جمع سپاری درون و برون سازمانی برای حل چالش های نوآوری، مشارکت با شرکتهای فین تک و فناور جهت خلق ارزش های جدید و بهبود تجربه مشتری، توجه به نقش تسهیل گری فناوری اطلاعات و نیز توجه به نقاط قوت بانک در حوزه ارزی مدنظر قرار بگیرد.

این نشست با حضور دکتر عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد، دکتر صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات، و کارشناسان متخصص حوزه بانکداری دیجیتال در بانک توسعه صادرات ایران برگزار شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر