/
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

خط کسب و کار قرض الحسنه در بانک سینا اجرایی می شود

مدیرعامل بانک سینا در هم اندیشی دو روزه مدیران ستادی و مناطق این بانک از راه اندازی خط کسب و کار قرض الحسنه برای ارائه خدمات بهینه و مطلوب به هموطنان به ویژه نیازمندان خبر داد.
کد خبر : ۲۴۷۵۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی افزود: این بانک در راستای چارچوبهای بانکداری اسلامی مبنی بر تلاش در جهت کاهش محرومیت و فقر از جامعه اسلامی و با هدف تمرکز بیشتر بر کمک به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد، پیاده سازی خط کسب و کار قرض الحسنه را در دستور کار قرار داده که پس از آماده سازی بسترها و ایجاد ساختارهای لازم، به زودی اجرایی خواهد شد تا به عنوان بانکی پیشگام در شبکه بانکی بتواند از ظرفیتهای خود به بهترین نحو در راستای اشتغال و کارآفرینی طبقه کمتر برخوردار کشور استفاده کند.

وی افزود: بانک سینا به عنوان بانکی تجاری فعال در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، همواره خود را متعهد به اقدام در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانسته لذا با اتکا به ظرفیتهای موجود بر توانمندسازی آحاد محروم جامعه به منظور حضور در فعالیتهای اقتصادی، ایجاد مشاغل پایدار و شایسته و تامین نیازهای مالی آنها تاکید داشته و راه اندازی خط کسب و کار بانکداری نیز در همین راستا و برای پیشبرد اهداف اقتصادی و ملی در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا طبق دستورالعمل تاسیس و عملیات بانکداری قرض الحسنه، مقرر است بانک سینا صرفا در قالب قرارداد قرض الحسنه به انجام عملیات بانکی اقدام و منابع دریافتی قرض الحسنه را تنها به اعطای وام قرض الحسنه در راستای رفع نیازهای ضروری به افراد نیازمند و طبقه کمتر برخوردار کشور بر اساس ضوابط تخصیص دهد.
دکتر ایمانی بیان داشت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، در هر یک از شعب بانک، یک واحد به عنوان ارائه دهنده خدمات بانکداری قرض الحسنه در نظر گرفته می شود که در مرحله اول اجرای طرح، این خدمات در شعب منتخب بانک و سپس به تمام بانک تعمیم خواهد یافت.
وی افزود: مدیران در استانها باید نسبت به تبیین ابعاد و اهمیت این ماموریت بانک سینا به عنوان بانکی پیشگام و پایلوت در نظام بانکی اهتمام ویژه داشته باشند لذا ساختار سازمانی مناسبی در این بخش ایجاد خواهد شد که می بایست با اعتقاد و اراده کامل و بسیج تمامی ظرفیتها برای اجرای بهینه این امر اعتقادی تلاش شود.
مدیرعامل بانک سینا در ادامه به اهمیت سرمایه های انسانی اشاره و تصریح کرد: توجه به سرمایه های انسانی سرلوحه تمامی دستگاهها و نهادها از جمله بانک سیناست. اگر سرمایه انسانی رشد کند، بانک هم رشد و توسعه خواهد یافت لذا باید در کنار تامین خواسته ها و مطالبات کارکنان در حد قانونی و توان بانک، در حفظ شأن، جایگاه، شخصیت و کرامت انسانی آنها با بررسی دقیق مسائل و مشکلات این قشر زحمتکش کوشا باشیم.
وی با اشاره به افزایش اختیارات مدیران استانها در راستای ارائه خدمات سریع و مطلوب به هم میهنان عزیز، خاطرنشان کرد: با توجه به این تفویض اختیارات؛ لازم است در برخی فعالیت ها، برای دستیابی به جایگاهی که شایسته بانک است البته در چارچوب ضوابط و دستورالعمل ها، توجه ویژه داشته باشیم، بنابراین بحث نظارت بر کارها به منظور کاهش ریسک ها و مخاطرات پیش رو نیز بسیار مهم و ضروری است.
دکتر ایمانی تصریح کرد: واحدهای نظارتی در بانک و در فرایند اقدامات باید نظیر نوری باشند که جاده تاریک را روشن و مسیر درست را نشان می دهد، لذا حوزه های نظارتی باید با تقویت بنیه علمی و دانش افزایی همکاران این فرایند را به خوبی مدیریت کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر