/
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

امضای دو تفاهمنامه میان شرکت های وابسته به وزارت نفت و بنیاد مستضعفان

دو تفاهمنامه میان مجموعه وزارت نفت و بنیاد مستضعفان با موضوع پالایشگاه گاز فجر جم صبح امروز با حضور وزیر نفت امضاشد.
کد خبر : ۲۴۷۶

نبض نفت- تفاهمنامه نخست که به امضای مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیرعامل شرکت انرژی گستر سینا (متعلق به بنیاد مستضعفان) رسید ، شامل مطالعه طرح استحصال ترکیبات +C2 خروجی پالایشگاه فجر جم است.

همچنین تفاهمنامه دیگری به امضای مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی و مدیرعامل شرکت انرژی گستر سینا رسید که موضوع آن مطالعه و امکان سنجی تأمین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم است.

در مراسم امضای این دو تفاهم نامه وزیر نفت با اشاره به حضور بنیاد مستضعفان در فعالیت های نفتی گفت : باید با دقت فراوان این مطالعات صورت گیرد تا زمینه سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری در این پروژه عملیاتی شود و امکان اتان گیری و استحصال ترکیبات +C2 از خروجی پالایشگاه جم فراهم شود.

بیژن زنگنه همچنین با اشاره به کمبود منابع آبی در منطقه پالایشگاه جم تاکید کرد : در مطالعات مربوط به این طرح حتما باید محدودیت های منابع در نظر گرفته شود ، هم اکنون برای تامین منابع آبی مورد نیاز برای خود پالایشگاه از آب شیرین کن استفاده می شود.

محمد حسن تولایی، مدیرعامل شرکت انرژی گستر سینا نیز در این مراسم گفت : در صورتی که این تفاهمنامه ها به قرارداد منجر شود، اجرای این قراردادها یک و نیم میلیارد دلار در سال درآمدزایی برای دو نهاد وزارت نفت و بنیاد مستضعفان خواهد داشت.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید  

منبع:صداوسیما

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر