/
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

اتریش: تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم ۲ غیرقابل قبول است

«آلکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش با انتقاد شدید از فشار آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه پروژه خط لوله گاز موسوم به نورد استریم ۲، این اقدام آمریکا را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.
کد خبر : ۲۴۷۸۱

نبض نفت - به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، شالنبرگ در مصاحبه با روزنامه  اتریشی دی پرسه/ Die Presse» گفت: ما مخالف تاثیر فراسرزمینی تحریم ها هستیم و این غیرقابل قبول است.

وی گفت که معتقد است  نورد استریم ۲ به ایجاد تنوع در عرضه انرژی در اروپا کمک می کند و ناقض منافع اوکراین نیست.

این مقام اتریشی یادآور شد واشنگتن این حقیقت را کتمان نمی کند که انتقادهایش از اجرای این پروژه به دلیل ملاحظات اقتصادی است.

وزیر امورخارجه اتریش درباره طرح های آمریکا برای عرضه گاز طبیعی مایع «ال ان جی» به اتحادیه اروپا اشاره کرد که اروپا منافع دیگری هم دارد.

این اظهارات مقام اتریشی در حالی مطرح شده که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه  در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلامرکل صدراعظم آلمان گفت روسیه می تواند پروژه نورد استریم ۲ را تکمیل کند و فقط این مساله به زمان نیاز دارد.

پوتین گفت این خط لوله گازی در نهایت تا پایان سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

پیشتر، شرکت آلسیز گروپ اس ای (Allseas Group S.A) مستقر در سوئیس که در ساخت این پروژه مشارکت داشت اعلام کرد که فعالیت خود را به دلیل ترس از تحریم های آمریکا تعلیق می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داده که آمریکا تحریم هایی را علیه پیمانکاران پروژه نورد استریم ۲ اعمال خواهد کرد مگر این که آنها «فورا» حسن نیت خود را با متوقف کردن فعالیت شان نشان دهند.

نورد استریم۲، سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و شرکت‌های فرانسوی، اتریشی، هلندی، انگلیسی و آلمانی است که با عبور از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند.

وادیم پریستایکو وزیر خارجه اوکراین مخالفت کشورش را با تحریم های آمریکایی علیه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ اعلام کرده و در دیدار با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در برلین گفته است که کی یف ضمن محکوم کردن این تحریم ها، آلمان را کشور حامی و دوست خود می داند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز به نوبه خود تحریم های آمریکا را «نمونه کامل رقابت ناعادلانه» توصیف و آن را محکوم کرده است. این مقام روس گفت واشنگتن گاز گران تری را به اروپا تحمیل می کند.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر