/
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد

سهم ۹۵ درصدی گاز در تامین انرژی خانگی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با اشاره به بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۰ درصدی خانوار روستایی استان از گاز طبیعی، گفت: گاز طبیعی به طور میانگین ۹۵ درصد سبد انرژی گرمایشی بخش خانگی استان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۲۴۸۰۶

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدحمید فانی با اشاره به برودت هوا در اکثر نقاط استان خراسان رضوی، اظهار کرد: تمهیدات لازم شامل تعمیرات اساسی ایستگاه‌ها، بررسی تاسیسات و پایش خطوط شبکه گازرسانی استان به‌طور کامل انجام شده و تلاش می‌کنیم با همکاری و مشارکت مردم در زمینه مصرف صحیح و بهینه گاز طبیعی، روزهای زمستانی خوبی را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۹ شهر خراسان رضوی با یک میلیون و ۴۳۸ هزار خانوار و 2 هزار و ۱۶۳ روستا با ۴۷۰ هزار و ۶۸۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند هستند، میزان کنونی مصرف گاز طبیعی استان را ۴۷ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد و افزود: این در حالی است که مقدار مصرف روزانه گاز طبیعی در نیمه نخست امسال به‌طور میانگین ۲۱ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: افزون بر برنامه‌ریزی شرکت گاز خراسان رضوی برای تامین گاز ایمن و پایدار مشترکان، نیازمند مشارکت مردم در مصرف بهینه این نعمت الهی هستیم، زیرا نهادینه شدن فرهنگ مصرف صحیح و درست گاز، موجب کاهش هزینه‌های اقتصادی خانواده در پرداخت صورتحساب، ماندگاری این سرمایه ارزشمند برای آیندگان و از همه مهم‌تر پایداری جریان گاز کشور می‌شود.

فانی در این باره توضیح داد: اکنون که جبهه هوای سرد در اکثر نقاط کشور پایدار شده است، شهروندان می‌توانند با به‌کارگیری نکات بسیار ساده همانند استفاه از لباس گرم در منزل، نصب پرده‌های ضخیم، رعایت دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف گاز طبیعی کشور داشته باشند.

لزوم رعایت بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی به تعطیلی احتمالی مدارس به دلیل برودت هوا در این استان اشاره کرد و گفت: از مدیران آموزش و پروش درخواست می‌کنیم در روزهای تعطیل، سیستم گرمایشی مدارس را خاموش کنند، همچنین مسئولان انرژی سازمان‌ها، موسسه‌ها، شرکت‌های دولتی، نیروهای مسلح و دیگر ادارات دولتی نیز به بخشنامه مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی توجه جدی داشته باشند. افزون بر این، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار، خاموش کردن آنها یک ساعت پیش از پایان کار و خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل موجب مصرف صحیح گاز در سازمان‌ها و ادارات خواهد شد.

وی یادآور شد: مطابق این بخشنامه، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا، انجام معاینه فنی همه موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تاییدصلاحیت‌شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (براساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و کاهش حداقل ۵ درصدی مصرف گاز طبیعی هر مشترک در چهار ماه پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مورد تاکید است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر