/
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

روند اجرایی احداث شبکه گاز در زاهدان ازسرگرفته شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اعلام کرد که پس از سه روز توقف فعالیت در زاهدان، از امروز روند احداث شبکه گاز در این شهر ازسر گرفته می‌شود.
کد خبر : ۲۴۸۰۷

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سید حمید فانی درباره وقوع سیل در شهر زاهدان و تاثیر آن بر احداث شبکه گاز، توضیح داد: احداث ۵۰۰ کیلومتر از شبکه گاز زاهدان به شرکت گاز استان خراسان رضوی به‌عنوان شرکت معین واگذار شده است که تا پیش از وقوع سیلاب اخیر، کار بدون هیچ مشکلی ادامه داشت، اما در روزهای گذشته از آنجا که نجات جان مردم زاهدان دارای اولویت است، همه ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات خود را در اختیار فرمانداری و شهرداری زاهدان قرار دادیم تا هرچه سریع‌تر مشکل مردم رفع شود.

وی افزود: با توجه به سیل جاری شده در معابر، ادامه پروژه برای مدت سه روز امکان‌پذیر نبود، همچنین برای کانال‌های حفاری‌شده نیز مشکلاتی پیش آمد که همه آنها رفع شده‌اند و کار اجرایی احداث شبکه گاز زاهدان را از امروز ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی درباره پیشرفت پروژه گفت: تاکنون ۳۱۵ کیلومتر شبکه در زاهدان احداث کرده‌ایم که نشان‌دهنده پیشرفت ۶۳ درصدی است. افزون بر این، نصب انشعاب‌ها را نیز به‌عهده گرفته‌ایم که برای اجرای آن، پیمانکار صالح را انتخاب کرده‌ایم، این پیمانکار از ابتدای هفته کار اجرایی خود را آغاز کرده است.

همچنین، احداث و تحویل ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی زاهدان همراه با ۱۱ ایستگاه تقلیل فشار گاز از ابتدای خردادماه امسال به‌عهده شرکت گاز خراسان رضوی قرار گرفته است که خطوط فولادی و پلی‌اتیلن در سایزهای مختلف را شامل می‌شود. برای اجرای این پروژه، سه پیمانکار رتبه برتر کشور از طریق مناقصه انتخاب شده و در حال انجام کار هستند.

افزون بر این، ۱۰ ایستگاه تقلیل فشار گاز درون شهری (TBS) دیگر با ظرفیت‌های متفاوت در دست احداث هستند که تاکنون ساخت سه مورد از این تعداد به پایان رسیده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر