/
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

کمک 7 میلیارد تومانی شرکت ملی نفت ایران به مناطق سیل‌زده حمیدیه

شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه از کمک ۷۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریالی شرکت ملی نفت ایران به مناطق سیل‌زده شهرستان حمیدیه خبر داد.
کد خبر : ۲۴۹۴۱


نبض نفت - شاهین هاشمی اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران در قالب این اعتبار، ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای کمک به بازسازی و تجهیز مدارس این شهرستان، ۴۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای کمک به احداث منازل مسکونی و ۱۱ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال نیز برای کمک به بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی پرداخت کرده است.

وی گفت: شرکت ملی نفت ایران این کمک را همسو با انجام مسئولیت‌های اجتماعی و جبران خسارت سیل فروردین‌ماه امسال به مدارس، مراکز بهداشتی و منازل این شهرستان انجام داده است.

فرماندار حمیدیه ادامه داد: از همه شرکت‌ها و کارخانجات و صنایع استان انتظار می‌رود در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به مناطق سیل‌زده استان کمک کنند.

به گفته هاشمی، کل ۲ هزار و ۲۲۳ خانه آسیب‌دیده از سیل در این شهرستان تعمیر شدند. ۲۲۵ خانه روستایی و ۱۱۹ خانه شهری در شهرستان حمیدیه بر اثر سیل امسال تخریب شدند که کار ساخت آنها همچنان ادامه دارد و همچنین ۱۱۴ مدرسه در استان بر اثر جاری شدن سیل در فروردین‌ماه امسال آسیب دیده و یا تخریب شدند.

بر اساس اعلام هلال احمر خوزستان طغیان رودخانه‌های دز، کارون و کرخه در فروردین‌ماه امسال سبب جاری شدن سیل در ۲۲ شهرستان استان شد و به گفته وزیر کشور، ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان در معرض سیل قرار گرفتند.

شهرستان حمیدیه با ۵۳ هزار نفر جمعیت، در غرب استان و در ۲۵ کیلومتری اهواز قرار دارد.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر