/
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

صرفه‌جویی 42 میلیارد ریالی با احیای بسترهای آندی تاسیسات و شبکه خطوط لوله زیر زمینی منطقه سیری

با احیای بسترهای آندی تاسیسات کارخانه خشکی، شبکه خطوط لوله زیر زمینی، کارخانه تقویت فشار گاز و مخزن گازوییل کارخانه NGL منطقه سیری حدود 42 میلیارد ریال صرفه‌جویی به عمل آمد.
کد خبر : ۲۴۹۴۷


به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی منطقه سیری، با توجه به ضرورت حفاظت کاتدی تجهیزات در منطقه و ارتباط آن با عمر مفید تاسیسات و به دنبال آن جلوگیری از هزینه‌های گزاف پدیده خوردگی از آبان‌ماه 1394 تا دی‌ماه سال جاری تعداد 9 بستر آندی شامل بیش از 80 عدد آند احیا و در سرویس قرار گرفت.

این اقدام با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته توسط واحد بازرسی فنی و حفاظت از خوردگی فلزات منطقه سیری با استفاده از دانش فنی و امکانات موجود در منطقه و رعایت همه الزامات ایمنی بدون صرف هزینه با همکاری واحدهای تدارکات و امور کالا، تعمیرات برق، تعمیرات ساختمانی، بهره‌برداری خشکی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، کارخانه تقویت فشار گاز و کارخانه NGL انجام شده است.

در نخستین اقدام خطوط لوله زیر زمینی 48 اینچ صادرات نفت‌خام از کارخانه بهره‌برداری خشکی به سمت اسکله صادراتی و برداشت آب شور کارخانه تزریق آب نصر و ... تحت پوشش حفاظت کاتدی قرار گرفت. همچنین بستر آندی کف مخزن شماره 4   (TO4)، خطوط لوله 10 اینچ پساب کارخانه نصر، 20 اینچ آب آتش‌نشانی و 6 اینچ بازیافت نفت مخزن TO4 به سمت کارخانه نصر نیز با حفاظت کاتدی احیا شد

احیای بستر آندی مخزن گازوییل کارخانهNGL  ، تاسیسات کارخانه بهره‌برداری خشکی، مخزن 500 هزار بشکهای شماره 6 و ... از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است که باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای شده است.

در آخرین اقدام، بستر آندی مربوط به سیستم حفاظت کاتدی خط لوله مدفون 30 اینچ مبارک در تاسیسات کارخانه تقویت فشار گاز سیری در مدت یک روز احیا شد. با اجرای این پروژه خط لوله یاد شده در ناحیه خشکی تحت پوشش سیستم حفاظت کاتدی قرار گرفته و ترانس رکتیفایر آن با 12 آمپر و 10 ولت در سرویس قرار داده شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر