/
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

تک‌نرخی شدن بنزین با قیمت سه هزار تومان تکذیب شد

در حالی خبر تک‌نرخی شدن بنزین در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران این موضوع را تکذیب می‌کند.
کد خبر : ۲۴۹۹۹


نبض نفت - بیش از دو ماه از آغاز سهمیه‌بندی بنزین می‌گذرد با این حال در این دو ماه روزی نبوده که شایعه‌ای در مورد بنزین و قیمت آن مطرح نشود. از مخالفت نمایندگان در روزهای اول و طرح سه فوریتی گرفته تا بحث استیضاح وزرا نیز همگی ریشه در سهمیه‌بندی بنزین داشت.

اما مهمترین شایعه‌ای که  هر چند روز یکبار تکرار می‌شود و به گوش می‌رسد،‌ بحث تغییر قیمت بنزین و تک نرخی شدن آن است. موضوعی که با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب بر ادامه اجرای سهمیه‌بندی بنزین،‌ حتی از زبان برخی از نمایندگان مجلس نیز به گوش می‌رسد.

در آخرین مورد نیز در یکی دو روز گذشته بحث تک نرخی شدن بنزین با قیمت سه هزار تومان دوباره مطرح شده است. موضوعی که این بار به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دست به دست می‌شود و این در حالی است که سخنگوی این شرکت بنزین تک نرخی را برای چندمین بار تکذیب می‌کند.

فاطمه کاهی روز دوشنبه با بیان اینکه تک نرخی شدن بنزین مطرح نیست،‌ گفت:‌ هر تصمیم رسمی در سایت این شرکت و از طریق اطلاعیه‌های رسمی اعلام می شود و سایر موارد از نظر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مورد تایید نیست.

وی با اشاره به اینکه تصمیم جدیدی در مورد قیمت بنزین گرفته نشده،‌ ادامه داد: تک نرخی شدن بنزین تکذیب می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین‌سوز سهمیه‌بندی شد.

بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر