/
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

نیروگاه‌ها با کمبود گاز دست‌وپنجه نرم می‌کنند/ کم مصرف کنید

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: در حال حاضر وزارت نفت حداکثر تلاش خود را برای تامین گاز نیروگاه‌ها می‌کند اما با این وجود مجبور به استفاده از سوخت مازوت و گازوییل در برخی از نیروگاه‌ها هستیم که لازمه حل این مساله مدیریت مصرف مشترکان است.
کد خبر : ۲۵۰۳۶
نبض نفت -محسن طرزطلب با بیان این‌که  وزارت نفت برای تامین سوخت نیروگاه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، اظهار کرد: بی‌شک تامین سوخت خانگی در اولویت وزارت نفت قرار دارد اما باید به میزان مصرف نیز توجه شود، چراکه میزان تولید محدود است و افزایش مصرف گاز خانگی مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد.

وی با تاکید بر این مساله که افزایش مصرف در بخش خانگی  موجب ایجاد مشکلاتی برای نیروگاه‌ها شده است، تصریح کرد: باتوجه به این‌که تامین برق یکی از اولویت‌های کشور محسوب می‌شود، حداکثر تلاش ما این است که این مساله مشکلی را برای تامین برق به وجود نیاورد.

نیروگاه‌ها از برنامه جا ماندند

به گفته مدیر عامل شرکت تولید برق حرارتی به علت این مساله حدود هفت تا هشت درصد از برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها عقب هستیم اما تلاش ما این است که عملیات تعمیرات و نگهداری تا اردیبهشت ماه انجام شود تا در پیک سال آینده دچار مشکل نشویم.

طرزطلب ضمن گلایه از انتقادهای غیر منصفانه‌ای که درباره نیروگاه‌ها مطرح می‌شود، گفت: در شرایط فعلی کشور باید یک اتحاد و همبستگی برای حل مشکلات وجود داشته باشد و نباید با بیان انتقادهای بی‌معنا سرعت روند کار را کند کرد.

مصرف گاز در کشور رکورد زد

اخیرا سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از رکوردزنی مصرف گاز خانگی در کشور خبر داد و افزود:‌ سال گذشته در همین زمان میزان مصرف گاز ۵۲۰ میلیون مترمکعب در روز بود که اکنون این عدد به حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

محمد عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که میزان مصرف گاز در کشور حدود ۷۲ میلیون متر مکعب در روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است اظهار کرد:‌ در حال حاضر ۵۹۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف می‌شود که لازم است مشترکان نسبت به نحوه مصرف خود توجه داشته باشند چرا که در غیر این صورت برای تامین گاز صنایع و نیروگاه‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر