/
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

برطرف شدن اختلال آبرسانی در اکثر روستاهای سیستان و بلوچستان

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: حدود ۳۱۰ روستا در سیلاب سیستان و بلوچستان از نظر آبرسانی با اختلال روبه رو شده بودند که اکنون اختلال اکثر آنهابرطرف شده است.
کد خبر : ۲۵۰۹۱

نبض نفتقاسم تقی زاده خامسی افزود: هفت روستا به دلیل کدورت آب، با اختلال روبرو بوده که به محض برطرف شدن کدورت آب در شبکه جاری خواهد شد، ضمن آنکه آبرسانی با تانکر به این روستاها تا برطرف شدن کامل مشکل ادامه دارد.

وی اضافه کرد: وضعیت برق رسانی به روستاهایی که در اثر سیل شبکه برق آنها آسیب دیده بود هم اکنون عادی شده و مشکلی در تامین برق وجود ندارد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو درباره ذخیره سازی سیل در سدها گفت: ذخیره سازی خوبی از سیلاب های رخ داده صورت گرفته، به گونه ای که در استان هرمزگان سد استقلال نسبت به سال گذشته یک هزار و ۱۲۰ درصد، سدهای شمیل و نیان یک هزار و ۳۴۱ درصد، سد دوستی ۲۴۲ درصدافزایش  ذخیره مخزن انجام شده است.

تقی زاده خامسی تصریح کرد: ذخیره  سازی مخزن سدهای سیستان و بلوچستان خیلی خوب بوده و از کل سدها که دو میلیارد مترمکعب ظرفیت دارند اکنون ۱.۵ میلیارد آنها پر شده است .

وی افزود: ذخیره سازی در بوشهر سد رییس علی دلواری ۸۱ درصد افزایش مخزن داشته ، زاینده رود ۹۴ درصد و سد های حوضه دریاچه ارومیه کاهش داشته که ۱۴ درصد افت نشان می دهند و  استان خوزستان هم ۱۶ درصد  کاهش داشت.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: سد های استان تهران نیز حداقل ذخیره سازی به میزان شانزده درصد داشته اند، امادر بقیه سدهای مهم که آب شرب را تامین می کنند، ذخیرسازی خوبی صورت گرفته است.

سامانه بارشی سیل‌آسایی که پیشتر کارشناسان هواشناسی از ورود آن خبر داده بودند، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر ساخت.

استان سیستان و بلوچستان که در مدت زمان مشابه سال گذشته در این فصل تنها کمتر از یک میلیمتر باران را تجربه کرده بود، ظرف دو روز برابر یک تا دو سال برخوردار از نعمت الهی باران شد.

منبع: ایرنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر