/
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

شاخص کل بورس در این هفته ۳ درصد رشد کرد

پس از بازدهی ۱۳ درصدی بورس در هفته گذشته، شاخص کل بورس در این هفته ۳ درصد رشد کرد.
کد خبر : ۲۵۱۳۰
نبض نفت- بازار سهام پس از اینکه در هفته گذشته رشدی ۱۳ درصدی را به ثبت رسانده بود بو در آستانه کانال ۴۰۰ هزارواحدی قرار گرفت، این هفته نه تنها توانست وارد کانال ۴۰۰ هزار واحدی شود بلکه در پایان هفته رشدی نزدیک به ۳ درصدی را به ثبت برساند.

پس از اینکه در روز کاری نخست این هفته شاخص رشدی ۱۱هزار واحدی را تجربه کرد، در روزهای بعدی وارد فاز نزولی شد و حتی در روز چهارشنبه برای مدتی وارد کانال ۴۰۵ هزار واحدی شد، اما به یکباره و از ساعت ۱۰ صبح آخرین روز معاملاتی هفته روند صعودی در پیش گرفت و در نهایت بر پله ۴۱۱۲۱۲ ایستاد تا مجددا سقف تاریخی جدیدی را به ثبت برساند.

روند هفتگی بورس
در هفته گذشته، در حالی که شاخص کل بورس رشدی ۲٫۹ درصدی را به ثبت رساند، شاخص کل هم وزن با رشدی ۹٫۷ درصدی به سقف جدید ۱۳۱۸۵۰ واحدی رسید. در این مدت بیشترین حجم معاملات مربوط به گروه بانکها و موسسات اعتباری بود و پس از آن خودروسازی و قطعات، فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری‌ها رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. از میان نمادها نیز «وتجارت» با ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون معامله و ارزش دو هزار و ۹۴۰ میلیارد ریالی بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد و طی یک هفته ۳٫۷ درصد رشد داشت. پس از وتجارت، وبصادر، خساپا و ذوب بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

منبع: آخرین خبر
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر