/
۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

مذاکره برزیل در مورد همکاری با اوپک

وزارت نفت برزیل اعلام کرد وزیر نفت این کشور در دیدار خود از ریاض برای اجلاس انرژی جی۲۰، مذاکراتی با مقامات عربستان در مورد همکاری احتمالی با اوپک برگزار می کند.
کد خبر : ۲۵۱۴۳

 به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، وزیر انرژی برزیل گفت این کشور با عربستان سعودی در مورد احتمال همکاری با اوپک گفتگو می‌کند. هدف برزیل تبدیل شدن به یکی از پنج صادرکننده بزرگ نفت دنیا طی یک دهه آینده است.

بنتو آلبوکرکه، وزیر انرژی برزیل در دهلی‌نو گفت انتظار می رود صادرات نفت این کشور در سال جاری میلادی تا 1.4 میلیون بشکه در روز افزایش یابد. تولید نفت خام برزیل 13 درصد افزایش یافته و به 3.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. این کشور آمریکای لاتین سال گذشته 1.1 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد و تبدیل به صادرکننده خالص نفت شد.

 وزارت نفت برزیل طی بیانیه ای اعلام کرد آلبوکرکه در دیدار از ریاض برای اجلاس انرژی جی20 در اواسط سال جاری میلادی،مذاکراتی با مقامات عربستان،بزرگترین تولید کننده اوپک در مورد همکاری احتمالی با این گروه برگزار می‌کند.

 در این بیانیه آمده است:« وزیر نفت قصد دارد در اجلاس وزرای انرژی جی20 شرکت کند و مذاکراتی با مقامات عربستان در مورد دستور کار دوجانبه انرژی داشته باشد و حتی در مورد همکاری احتمالی بین برزیل و اوپک گفتگو کند».

 در این بیانیه جزئیاتی در مورد احتمال عضویت برزیل در اوپک یا ائتلاف اوپک+ نیامده است. ائتلاف اوپک+ شامل صادرکنندگانی مثل روسیه می شود که با این گروه برای افزایش قیمت نفت از طریق کاهش تولید همکاری می کند.

این بیانیه پس از دیدار آلبوکرکه با درمادرا پرادهان، وزیر نفت هند منتشر شد. وزیر نفت برزیل در پاسخ به این سوال که آیا برزیل به اوپک ملحق می شود گفت در این مورد طی دیدارش از ریاض در ماه جولای بحث خواهد شد. وی گفت در مورد همکاری برزیل با قراردادهای تولید نفت هم مذاکره خواهد شد. 

آلبوکرکه برای مذاکره در مورد قراردادهای همکاری در زمینه نفت و گاز با هند، در دهلی نو به سر می‌برد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر