/
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

آمادگی تامین سوخت جایگزین نیروگاه سنندج توسط خطوط لوله و مخابرات منطقه غرب

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه غرب از آمادگی کامل تجهیزات این منطقه برای تامین و انتقال سوخت جایگزین نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج خبرداد.
کد خبر : ۲۵۲۵۰

 

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه غرب، در نشست کارگروه تامین سوخت استان کردستان که به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان برگزار شد، مهرداد حقیقیان گفت: تامین سوخت این نیروگاه به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده عمده منطقه و با توجه به اینکه استان کردستان در انتهای خطوط انتقال گاز قرار دارد، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال پایدار و ایمن مواد نفتی از طریق خطوط لوله انتقال از جمله مهم‌ترین اهداف شرکت است، افزود: با توجه به محدودیت‌های عرضه گاز طبیعی در فصل سرد سال، تامین سوخت جایگزین اهمیت بسزایی دارد،از این رو تجهیزات و امکانات این شرکت برای تامین سوخت نیروگاه آمادگی کامل دارند.

شورش شکوهی، رئیس تاسیسات انتهایی سنندج نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، ۵۶ میلیون لیتر نفت‌گاز از طریق خط لوله ۱۰ اینچ تاسیسات انتهایی سنندج به سمت مخازن ذخیره ارسال و تحویل شده است.

خطوط لوله و مخابرات منطقه غرب، وظیفه انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی را در ناحیه جغرافیایی غرب کشور در مسیرهایی به طول ۲۳۶ و ۱۷۱ و ۱۲۷ و ۲۱ کیلومتر به‌عهده دارد. تامین خوراک نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج،‌ نفت‌خام پالایشگاه کرمانشاه، تامین بخش اعظم فرآورده‌های سوختی استان‌های کرمانشاه و کردستان؛‌ تامین خوراک نفت سفید پتروشیمی از دیگر مسئولیت‌های این منطقه است. این منطقه دارای سه مرکز انتقال نفت شهید قمری، پایطاق، کرمانشاه است و این مرکز دو تاسیسات انتهایی در کرمانشاه و سنندج دارد؛ ایستگاه‌های مخابراتی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب در مناطق کرمانشاه، چشمه سفید، چهار زبر، برف‌آباد، قلعه ترک، سرخه دیزه، پایطاق، گاماکوه، نفت شهر، ویان، برداسپی و ‌تاسیسات سنندج قرار دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر