/
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

مهندسان پتروشیمی امیرکبیر، واحد الفین سیبور روسیه را راه‌اندازی کردند

متخصصان ایرانی شرکت پتروشیمی امیرکبیر به منظور راه اندازی واحد الفین شرکت سیبور روسیه و آموزش مهندسان روسی عازم این کشور شدند.
کد خبر : ۲۵۴۰۲

نبض نفت-  برای اولین بار در تاریخ پتروشیمی ایران، یک تیم هشت نفره از شرکت پتروشیمی امیرکبیر به جهت راه اندازی واحد الفین و ارائه خدمات آموزشی به شرکت پتروشیمی سیبور به پیشنهاد شرکت لینده آلمان، عازم روسیه شد.

سیبور هلدینگ، یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه انرژی در روسیه است .واحد الفین این شرکت دارای ظرفیت یک میلیون و 900 هزارتن است و تیم پتروشیمی امیرکبیر علاوه بر راه اندازی، آموزش نیروهای این واحد را هم برعهده  داشت.

واحد الفین شرکت سیبور، همچوم شرکت پتروشیمی امیرکبیر تحت لیسانس شرکت لینده آلمان است،این شرکت یکی از فعال ترین شرکت های اروپایی در صنعت پتروشیمی ایران است. لینده پس از استعلام ازدیگر کشورها از جمله امارات متحده عربی و هند که تحت لیسانس این شرکت قرار دارند؛متخصصان پتروشیمی امیرکبیر را برای آموزش و راه اندازی واحد الفین سیبور انتخاب کردند.این نخستین بار است که نیروهای پتروشیمی یک شرکت ایرانی برای آموزش همتایان خود به مقصد خارجی سفر کرده اند.

تسلط به زبان انگلیسی و داشتن بیش از 8 سال سابقه کار فعالیت در اتاق کنترل مجتمع از شرایط این اعزام بود که 8 از نفر از متخصصان پتروشیمی امیرکبیر با گذراندن آزمون آمادگی اعزام، در شهر توبولسک روسیه (از شهرهای بزرگ نفتی این کشور) به مدت ۳ ماه به کار آموزش و راه اندازی واحد الفین این شهر پرداختد،

این در حالی است که از ابتدای تاریخ صنعت پتروشیمی تاکنون متخصصان ایرانی تنها به منظور فراگیری دوره های آموزشی به کشورهای خارجی اعزام می شدند اما در حال حاضر شرکت پتروشیمی امیرکبیر با پرورش متخصصان و مهندسان توانمند و کارآزموده پله های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری پیموده و برای دستیابی به موفقیت های جدید به پیشنهاد شرکت لینده آلمان عازم کشور روسیه شدند و با راه اندازی این واحد الفین عظیم و فوق پیشرفته پتروشیمی دانش و تجربه ارزشمند خود را به رخ کشیدند.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر