/
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

سهم بالای فرآورش گاز مجتمع پارس جنوبی در کشور

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی می گوید: میزان تولید مجتمع گاز پارس جنوبی، در 10ماهه اول سال جاری با افزایش نسبت به سال گذشته، 159.5 میلیارد متر مکعب بوده است.
کد خبر : ۲۵۴۵۱


نبض نفت - در نشستی که با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و اعضای هیات مدیره شرکت ملی گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد، هادی هاشم زاده فرهنگ، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به عملکرد 10 ماهه اول سال 98 گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی در 10 ماهه اول سال 98، به سهم 75 درصدی فرآورش گاز در بین شرکت های پالایشی گاز کشور دست یافت.

فرهنگ، میزان تولید گاز در 10 ماهه ابتدایی سال98 را  159.5 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: این عدد سال گذشته در بازده زمانی فوق، 146.1 میلیارد متر مکعب بوده است.

این میزان سهم تولید درحالی است که به گفته حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم اکنون، ظرفیت پالایش و نم‌زدایی روزانه حدود هزار میلیون مترمکعب گاز طبیعی را داریم که این میزان تولید ما را در جایگاه سومین تولیدکننده گاز طبیعی در جهان قرار داده است. در نتیجه می توان با افتخار گفت: صنعت گاز، انقلابی‌ترین صنعت است و مردمی‌ترین خدمات را ارایه می‌دهد.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر