/
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

چرا موضوع انعقاد قرارداد مستقیم با نیروهای پیمانکاری به سرانجام نمی‌رسد؟

یکی از نیروهای پیمانکاری شاغل در صنعت نفت کشور با طرح این سئوال که چرا موضوع انعقاد قرارداد مستقیم با نیروهای پیمانکاری به سرانجام نمی‌رسد خواستار پیگیری این موضوع توسط نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شده است.
کد خبر : ۲۵۵۰۱
چرا موضوع انعقاد قرارداد مستقیم با نیروهای پیمانکاری به سرانجام نمی‌رسد؟

صدای مخاطب

متن پیام ارسال شده یکی از نیروهای شاغل در پتروشیمی ماهشهر به پایگاه خبری نبض نفت به شرح زیر است:

در چند ماه اخیر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر کارگران پتروشیمی‌های منطقه بارها و بارها به خاطر نوع قرارداد خود و وضعیت مبهم خود دست به اعتصاب زدند. چرا طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را که در کیمسیون اجتماعی مجلس تایید کردید در صحن علنی مجلس مطرح نمی‌کنید! چرا به داد این کارگران نمی‌رسید! جالب اینجاست که اکثر نمایندگان مجلس با این طرح موافق هستند ولی به سرانجام نمی‌رسد. شعار انتخاباتی تا کی!

در شرکت‌های پتروشیمی نیروهای شاغل در یک مجتمع با قراردادهای مختلف مشغول به کار هستند مانند رسمی نفت، مدت معین، مدت موقت، پیمان کاری، حجمی، ستادی، راهبردی، روزمزد و...

کجای این کار یکسان و برابری است.؟

چرا هربار که کارگران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اعتصاب می‌کنند مسؤولین و مدیرعامل‌ها زیر بار مسؤلیت نمی‌روند. در صورت انعقاد قرارداد مستقیم با نیروها هم هزینه شرکت‌ها کمتر می‌شود هم کارگران به حق و حقوق خود می‌رسند. لطفا برای یکبار هم که شده این طرح را با جدیت به سرانجام برسانید. این نیروها اکثرا با سابقه و دارای مدارک دانشگاهی هستند و کمترین خواسته‌ها را از شرکت‌های خود دارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر