/
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

درآمد ۷۳۷ میلیارد ریالی از فروش سوخت در جایگاه‌های مرزی ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: چهار جایگاه مرزی منطقه ارومیه در هشت ما امسال، ۷۳۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴,۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۵۶۶

 

 

نبض نفت- احمد مجرد اعلام کرد که فروش مرزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه (چهار جایگاه مرزی ارومیه) ۸۹۱ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۱۲۱ هزار خودرو اعم از اتوبوس، کامیون و سواری ایرانی و خارجی از جایگاه‌های مرزی منطقه ارومیه تردد داشته‌اند که ۳۹ میلیون لیتر بنزین و نفت گاز از باک آنها فروخته شده است.

مجرد با بیان این‌که ۸۰ درصد فروش‌های مرزی کل کشور مربوط به مرز بازرگان در منطقه ارومیه می‌شود، گفت: در کل کشور ۱۴ جایگاه مرزی وجود دارد که جایگاه بازرگان ۸۰ درصد فروش و درآمد را به خود اختصاص داده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با مطلوب خواندن وضع کنترل فروش سوخت در مرزهای منطقه با بهره گیری از دستگاه سوخت یاب و استقرار سامانه کنترل فروش مرزی (BSS)، اظهار کرد: سیستم بی اس اس، سرعت و دقت کنترل را افزایش می‌دهد.

وی همچنین از یک دستگاه گازوئیل یاب جدید و پیشرفته که به تازگی در مرز سروی این منطقه به کار گرفته شده است نام برد و گفت: با این دستگاه، باک خودروها از فاصله ۱۰ تا ۱۵ متری هم قابل اندازه گیری است و کل باک‌های جاسازی شده و نشده یک خودرو ظرف مدت سه دقیقه شناسایی و اندازه گیری می شود.

مجرد تاکید کرد: این دستگاه امتحان خود را پس داده است و هم اکنون در مرحله تایید نهایی به سر می برد که برای همه ۱۴ مرز کشور خریداری و مورد استفاده واقع شود.

به گفته مدیر پخش منطقه ارومیه، با امکانات مورد استفاده در ماه‌های اخیر قاچاق فرآورده به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

وی همچنین گفت: هم اکنون ارومیه بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت سفید کشور است که ۱۲۵ هزار خانوار عمدتا روستایی حدود ۱۴ درصد نفت سفید مصرفی کشور را مصرف می‌کنند.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: شانا

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر