/
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

دستگیری مدیر پالایشگاه نفت آمریکایی در ونزوئلا

مقامات ونزوئلایی در راستای پاکسازی فساد در صنعت نفت این کشور، رییس موقت شرکت سیتگو و پنج مدیر بلندپایه این پالایشگاه آمریکایی را دستگیر کردند.
کد خبر : ۲۵۶۸

 

 

 

نبض نفت- دو منبع آگاه به رویترز گفتند ماموران اطلاعاتی ارتش ونزوئلا خوزه پرئیرا را در جریان مراسمی در مقر شرکت نفت دولتی PDVSA در کاراکاس دستگیر کردند که آخرین مورد در مجموعه بازداشت‌های گسترده مقامات رده بالای نفتی در چند ماه اخیر است.

تارک ساب، دادستان کل ونزوئلا علیه فساد سازمان یافته در شرکت PDVSA اعلام جنگ کرده و از ماه اوت که این مسئولیت را بدست گرفته، تاکنون حدود ۵۰ مدیر نفتی را بازداشت کرده است.

ساب درباره سیتگو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دفترش یک قرارداد برنامه ریزی شده ۴ میلیارد دلاری با شرکت‌های خارجی را برملا کرده که این پالایشگاه را به عنوان ضمانت در قراردادی به ضرر ونزوئلا پیشنهاد کرده بود.

به گفته دادستان کل ونزوئلا، این قرارداد با صندوق سرمایه گذاری آمریکایی آپولو گلوبال منیجمنت و فرونتیر منیجمنت گروپ و همچنین شرکت سوییسی مانگور سارل بوده است. وی افزود: احتمالا ارتباطی میان مانگور سارل و مدیران سیتگو وجود داشته است.

یک مقام سیتگو اظهار کرد این شرکت وضعیت کنونی را بررسی خواهد کرد.

دولت نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا و شرکت PDVSA مکررا وعده داده‌اند که برای مقابله با فساد گام بردارند.

رهبران مخالف می‌گویند فساد در طول ۱۸ سال حکومت سوسیالیست‌ها شرکت PDVSA را فلج کرده است و دستگیری‌های اخیر در میان گروه‌های دولتی رقیب صورت می‌گیرد و هدف واقعی آن ریشه‌کنی فساد نیست.

بر اساس گزارش رویترز، منابع نزدیک به شرکت PDVSA اظهار کرده‌اند دستگیری‌های مذکور بیشتر به منظور کنترل این شرکت است که موتور مالی اقتصاد رو به زوال ونزوئلا به شمار می‌رود.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر