/
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
همزمان با چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی رخ می‌دهد

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در سراسر ایران

همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی طرح‌های متعدد گازرسانی به شهرها و روستاهای سراسر کشور آغاز می‌شود.
کد خبر : ۲۵۶۹۲
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، این پروژه‌های گازرسانی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسیدند.

محمدرحیم رحیمی، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در آیین گازرسانی به روستای شهرستان علی‌آباد کتول این استان گفت: گازرسانی به ۶ پروژه در این شهرستان بالغ بر ۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه در برداشته که در این بخش، تعداد  ۳۷۰ خانوار شهرستان نیز از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: هم‌اکنون از تعداد ۷۱ روستای شهرستان علی‌آباد کتول، به ۷۰ روستا گازرسانی شده و روستای سیاه مرزکوه نیز در مرحله اجرایی قرار دارد.

رحیمی از مردم دو روستای علی‌آباد کتول و سیاه مرزکوه خواست هرچه سریع‌تر نسبت به درخواست انشعاب گاز و همچنین آماده کردن محل نصب علمک اقدام کنند.

بهره‌برداری از پروژه‌های گازی ۲۰ روستای شهرستان لردگان چهارمحال‌وبختیاری

همچنین در مراسمی، پروژه گازرسانی به ۲۰ روستای سخت‌گذر منطقه منج شهرستان لردگان در استان چهارمحال‌وبختیاری به بهره‌برداری رسید.

سیامک حیدری، مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری، در مراسم افتتاح پروژه‌های گازی منطقه چهارطاق این استان گفت: این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ آغاز شده بود با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان انجام شد و روستاهای قلعه مدرسه، جرجیس، ده‌سوخته، چشمه‌خانی و... که در مجموع ۲۰ روستا را شامل می‌شود در بر می‌گیرد.

وی افزود: به جرات می‌توان گفت عبور خطوط و لوله‌های گاز از گردنه چهارطاق یکی از عظیم‌ترین و بی‌نظیرترین پروژه‌های گازرسانی در سطح استان و حتی کشور است که با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، همسو با توسعه عدالت اجتماعی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر و به‌منظور حفاظت محیط‌زیست انجام شده است.

حیدری تصریح کرد: گازدار شدن این مناطق، ناممکن‌ها را برای شرکت ملی گاز ایران، ممکن ساخت و عبور از دل کوه‌ها و جنگل‌ها را هموار  کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری، متراژ خط تغذیه را بیش از ۲۳ کیلومتر، شبکه توزیع را ۶۹ کیلومتر و تعداد انشعاب را در حدود هزار انشعاب عنوان کرد و گفت: با گازدار شدن این روستاها، حدود ۲۰۰۰ خانوار روستایی در این منطقه محروم و کمتر برخوردار از این نعمت الهی برخوردار خواهند شد.

گازرسانی به ۲۲ روستای شهرستان هلیلان استان ایلام

در مراسمی، پروژه گازرسانی به ۲۲ روستای شهرستان هلیلان استان ایلام با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری و استاندار ایلام به بهره‌برداری رسید.

عباس شمس‌اللهی، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در آیین گازرسانی به روستاهای هلیلان گفت: در سال ۹۸، گازرسانی به روستاهای محروم هلیلان با شتاب هرچه بیشتر در دستور کار شرکت گاز استان قرار گرفت که در دهه فجر گازرسانی به ۲۲ روستا به بهره‌برداری رسید و ۲۵۰۰ خانوار شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی افزود: سال گذشته، شهر توحید و روستای کهره از توابع هلیلان به‌عنوان نخستین شهر و روستای شهرستان گازدار شده‌اند و عملیات گازرسانی به هشت روستای دیگر شهرستان در دست اجراست که تا پایان امسال گازرسانی به آنها  نیز به اتمام می‌رسد.

شمس‌اللهی با بیان اینکه با اتمام پروژه‌های گازرسانی تا پایان سال در شهرستان هلیلان، تمامی روستاهای بخش مرکزی گازدار می‌شوند، عنوان کرد: روستاهای باقیمانده شامل روستاهای دهستان زردلان که دارای وضع توپوگرافی، سخت‌گذر و شرایط سخت دسترسی هستند نیز در سال آینده در دست مطالعه، طراحی و تهیه مناقصه هستند.

بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهرک کارگاهی نهضت‌آباد نجف‌آباد اصفهان

سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در مراسم بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهرک کارگاهی نهضت‌آباد نجف‌آباد اصفهان گفت: در این پروژه بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر شبکه تغذیه و توزیع گاز و نصب ۲۰ انشعاب با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی افزود: هم‌اکنون نعمت گاز طبیعی در ۱۰۹ شهر و ۱۰۶۰ روستا توزیع شده و بیش از یک میلیون و ۸۷۰ مشترک در سطح استان معادل ۹۹.۶ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی بهره‌مندند و سالانه حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز مصرف می‌کنند.

علوی تصریح کرد: قبل از انقلاب، تنها ۱۰۰ کیلومتر شبکه گاز اجرا شده بود و هزار و ۵۰۰ مشترک در کل استان اصفهان گازدار بودند، اما امروز ۲۶ هزار کیلومتر شبکه، هزار و ۱۰۰ علمک، هزار و ۱۱۱ کیلومتر خط انتقال، ۵۸ شهرک صنعتی، ۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و گازرسانی به ۱۵۹ جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان عنوان کرد: برای این حجم گازرسانی تلاش‌های زیاد با صرف هزینه‌های هنگفت صورت گرفته، از این رو مشترکان استان در همه بخش‌ها، شهری و روستایی، خانگی، صنعتی و عمومی باید قدردان این سرمایه عظیم و ارزشمند باشند و این نعمت را به‌درستی و با رعایت اصول ایمنی و شرایط استاندارد مصرف کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان نجف‌آباد که یکی از شهرستان‌های سبز استان است و همه ۶ شهر و ۱۲ روستای آن گازدار هستند، هم‌اکنون بیش از ۱۲۰ هزار مشترک وجود دارد و این حجم از خدمات به برکت انقلاب فراهم شده است.

علوی گفت: گاز طبیعی افزون بر ایجاد رفاه عمومی، اشتغال‌زایی و افزایش سطح تولید در جامعه تاثیر بسزایی در حذف سوخت‌های فسیلی و مازوت در چرخه صنعت داشته و این مهم سبب کاهش میزان وسیعی از حجم آلودگی محیط‌زیست شده است، بنابراین هر قدر که بتوانیم در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم امکان توسعه گاز در بخش صنعت بیشتر می‌شود.

 فروغ شعله‌های گاز در روستای کوهستانی گلستان‌سرای استان گیلان

حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در مراسم افتتاح گازرسانی به روستای گلستان‌سرای شهرستان لاهیجان گفت: برای گازرسانی به این روستای سخت‌گذر و کوهستانی بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به عملیات بسیارسخت و طاقت‌فرسای گازرسانی به این روستا افزود: با گازدار شدن روستای گلستان‌سرا، عملا کار گازرسانی به روستاهای لاهیجان به پایان رسیده است.

اکبر تصریح کرد: با افتتاح این طرح، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز در شهرستان لاهیجان به ۱۸۰ روستا و درصد بهره‌مندی روستایی شهرستان به ۹۹.۹ درصد رسیده است. همچنین خوشبختانه با برنامه‌ریزی و تلاش مداوم توانسته‌ایم درصد بهره‌مندی روستایی استان را به بالای ۹۵ درصد برسانیم که از میانگین کشوری (۸۴ درصد) بالاتر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون تمام شهرها و ۲۰۳۵ روستای گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: شرکت گاز با نزدیک شدن به پایان عملیات توسعه گازرسانی در استان، کیفی‌سازی خدمات را هدف اصلی خود قرار داده و با اجرای پروژه‌های کیفی مختلف، در جهت افزایش رضایت‌مندی مردم و مشترکان، گام‌های موثری برداشته است.

 مشعل گاز ۲ روستای شهرستان ساوه استان مرکزی روشن شد

محمدرضا سمیعی، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از گازرسانی به روستاهای سنگک و اکبرآباد قوشچی خبر داد و گفت: هزینه تامین کالا و اجرای این دو پروژه بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال بوده است.

 وی افزود: به‌منظور گازرسانی به این روستاها،۱۳ هزار و ۶۳۲ متر شبکه و خط تغذیه گاز از نوع پلی‌اتیلن و فولادی اجرا شده است، همچنین با نصب ۲۵۷ عدد علمک گاز بیش از ۲۵۷ خانوار ساکن در این دو روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند

می‌شوند که با استفاده از این سوخت پاک به جای دیگر سوخت‌ها، سالانه ۵۱۴ هزار لیتر در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه‌جویی اقتصادی خواهد شد.

افتتاح ایستگاه دوم تقلیل فشار گاز شهرستان سنندج

در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، ایستگاه دوم تقلیل فشار گاز شهرستان سنندج افتتاح شد.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان عملکرد شرکت گاز استان کردستان در ارتقای رفاه مردم را بی‌نظیر دانست و گفت: این استان می‌تواند در عرصه‌های مختلف به توسعه دست یابد و سطح رفاه مردم استان مطلوب شود.

وی در باره گسترش خدمات گازرسانی در استان کردستان افزود: وضع جفرافیایی و خاص استان کردستان سبب می‌شود اجرای پروژه‌ها با سختی همراه باشد و اجرای پروژه‌های گازرسانی با در نظر گرفتن استانداردهای ویژه، سختی و زحمت فراوانی دارد.

مرادنیا تصریح کرد: شرکت گاز استان کردستان با عبور از مسیرهای سخت‌گذر کوهستانی، دره‌ها، رودخانه‌ها و سایر موانع طبیعی، هدیه‌ای زیبا و لذت‌بخش به مردم استان اهدا کرد و از مدیریت و همکاران شرکت گاز استان کردستان و تمام مسئولان اعم از مدیران ادارات، پیمانکاران و عوامل اجرایی که این پروژه ملی گازرسانی را به سرانجام رساندند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

آغاز عملیات اجرای ۱۰۴ طرح گازرسانی در نقاط مختلف استان خراسان‌جنوبی

سیدمحمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز عملیات اجرای ۱۰۴ طرح گازرسانی در نقاط مختلف استان خراسان‌جنوبی گفت: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۳ روستا و ۳۴ واحد صنعتی شهرستان بیرجند، بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۱۳ روستا در شهرستان طبس، آغاز عملیات اجرایی احداث خط انتقال گاز دیهوک و آغاز عملیات گازرسانی به ۳ روستای شهرستان سرایان است.

وی درباره بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۳ روستا و ۳۴ واحد صنعتی شهرستان بیرجند، افزود: در شهرستان بیرجند ۲۱ روستا با هزینه ۹ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز و پروژه گازرسانی به ۳۲ روستا و ۳۴ واحد صنعتی این شهرستان با هزینه ۱۲.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. با گازدار شدن این ۳۲ روستا، ۱۱۵۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

هاشمی درباره افتتاح پروژه گازرسانی به ۳۴ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان بیرجند تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ۳۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ۶ ایستگاه اندازه‌گیری و ۲۸ انشعاب گاز اجرا شده است. ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عملکرد گازرسانی سال گذشته در بخش صنایع استان ۱۱ برابر سال‌های گذشته بوده است، عنوان کرد: تا ابتدای پارسال ۵۰۰ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و تنها در دو سال اخیر، حدود ۸۴۰ واحد صنعتی به شبکه گاز سراسری متصل شده است.

وی از بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۱۳ روستا در شهرستان طبس نیز خبر داد و گفت: پروژه گازرسانی به ۱۳ روستای شهرستان طبس با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در قالب ۱۰۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، احداث یک ایستگاه تقلیل فشار و نصب ۵۸۵ علمک اجرا می‌شود. با انجام این پروژه، ۶۵۰ خانوار روستایی شهرستان طبس از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

هاشمی با بیان اینکه در شهرستان طبس هم‌اکنون ۶۴ روستا گازدارند، افزود: این میزان ۷۱ درصد خانوارهای روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد که با ۶ پروژه در دست اجرا، ۸۰ درصد جمعیت روستایی طبس از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی درباره آغاز عملیات اجرایی احداث خط انتقال گاز دیهوک، تصریح کرد: این پروژه در قالب اجرای ۶۹ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع ۸ اینچ، احداث دو ایستگاه تقلیل فشار و احداث و نصب دو ایستگاه حفاظت کاتدیک با هزینه ۵۱ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: شهر دیهوک هم‌اکنون از طریق سی‌ان‌جی گازرسانی می‌شود که با افتتاح این پروژه، دیهوک به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود و این موضوع موجب توسعه بیشتر منطقه در بخش‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی خواهد شد.

 هاشمی همچنین از آغاز عملیات گازرسانی به سه روستای شهرستان سرایان خبر داد و گفت: این پروژه در قالب اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب ۱۵۵ علمک و با هزینه ۵ میلیارد تومان اجرا می‌شود که با اجرای آن ۱۷۲ خانوار در روستاهای چاه‌طالب، چاه‌پنیری و چاه‌تریخی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر