/
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

اعطای لوح جشنواره نوآوری محصول برتر ایرانی به پالایشگاه تبریز

معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز گفت: بنزین آیزومریت به عنوان محصول نوآورانه این پالایشگاه، لوح زرین چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی را از آن خود کرد.
کد خبر : ۲۵۷۶۵

به گزارش نبض نفت به نقل از پالایشگاه تبریز، علیرضا آقابگلو در این خصوص اظهار کرد: بنزین آیزومریت به عنوان بخشی از ترکیب فرآورده بنزین نهایی تولیدی این شرکت با استاندارد یورو ۵ محسوب می‌شود که اختلاط آن جهت انطباق میزان آروماتیک بنزین تولیدی با استاندارد یورو ۵ اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: درگذشته نفتای سبک بدون تبدیل به محصول آیزومریت مستقیما با محصول نهایی بنزین اختلاط می‌شد که در این حالت نیل به استاندارد یورو ۵ مقدور نبود.

آقابگلو خاطر نشان کرد: لازمه تولید محصول مذکور، احداث یک واحد جدید ایزومریزاسیون نفتای سبک است که سرمایه‌گذاری حداقل ۱۰۰ میلیون دلاری را می‌طلبید و خوشبختانه با همت کارکنان و در قالب یک طرح ابتکاری، با تغییر کاربری واحد بنزین‌سازی قدیم و بدون هزینه این مهم انجام و پالایشگاه تبریز موفق شد چرخه فرآیند ارتقای کل محصول بنزین تولیدی خود به استاندارد یورو ۵ را تکمیل کند.

چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با معرفی ۲۲ محصول فناور از بین ۵۱۴ محصول رصد شده از سوی پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر