/
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
گاز استان‌های شمالی وصل است؛

تامین پایدار گاز نیروگاه‌های شمال کشور

مدیر دیپچینگ شرکت ملی گاز ایران از پایداری شبکه گاز در استان‌های شمالی کشور با وجود بارش برف سنگین خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از قطع برق در این مناطق نیز، گازرسانی به نیروگاه‌ها، در دستور کار قرار دارد.
کد خبر : ۲۵۷۷۴

نبض نفت - «مهدی جمشیدی دانا» امروز (سه شنبه) با بیان اینکه از هفته گذشته و با پیش بینی ورود جبهه هوای سرد به کشور، تمهیدات لازم برای پایداری شبکه گاز انجام شده است، ادامه داد: بر این اساس حجم ذخیره گاز در شبکه را افزایش دادیم.

وی تاکید کرد: با افزایش ذخیره گاز در خطوط لوله، افزایش فشار مورد نیاز پیش‌بینی شد تا با سرد شدن هوا و افزایش مصرف، کمبود گازی در استان‌های شمالی به وجود نیاید.

جمشیدی دانا افزود: اکنون نیز ذخیره خوبی در شبکه وجود دارد و مشکلی در تامین گاز نیست تا آنجا که قطعی گازی در شبکه دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی تامین گاز برای نیروگاه‌ها در مناطق شمالی را نیز انجام داده‌ایم، گفت: هدف این است که قطعی برق در این مناطق اتفاق نیافتد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: ‌در واقع تلاش کردیم تا در صورت بسته شدن راه‌ها و جاده‌های ارتباطی و عدم امکان تامین سوخت مایع برای نیروگاه‌ها، سوخت مورد نیاز از طریق شبکه گاز تامین شود. 

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر