/
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
سخنگوی صنعت برق:

میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یافت

سخنگوی صنعت برق از افزایش میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در هفته گذشته خبر داد و در عین حال بر تداوم رعایت مصرف توسط مردم تاکید کرد.
کد خبر : ۲۵۷۹۲

نبض نفت - «مصطفی رجبی مشهدی» گفت: هفته گذشته وزارت نیرو میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها را افزایش داد تا روند تولید برق با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: گر چه میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش داشته است اما انتظار می‌رود مردم همچنان در این باقی مانده روزهای سرد سال نسبت به رعایت مصرف اقدام کنند تا مشکلی در تامین برق ایجاد نشود.

«داود فرخزاد» نیز در این باره گفت: کاهش مصرف گاز در بخش خانگی کمک خواهد کرد تولید برق در نیروگاه‌ها بیشتر از این سوخت صورت گیرد.

وی درباره تاثیر بارش‌ها در تولید برق گفت: میزان بارش‌ها تاکنون خوب بوده است به خصوص در حوضه آبریز خلیج فارس زیرا سدهای بزرگ و اصلی تولیدکننده برق در این حوضه آبریز قرار دارند بنابراین هرچه میزان بارش‌ها در این حوضه آبریز بیشتر باشد وضعیت تولید برق نیز به مراتب بهتر خواهد بود.

وزیر نیرو  چندی پیش گفت: ۵۲ هزار و ۹۸۳ روستا در چهار دهه گذشته به برق دسترسی پیدا کرده‌اند که شامل سالانه یک هزار و ۳۰۰ روستا می‌شود.

«رضا اردکانیان» از رشد ۱۲ برابری در بخش برق در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خبر داد و خاطرنشان ساخت: یکی از بهره‌مندی‌ها از این ظرفیت آن است که جوامع شهری و روستایی ما از نظر دسترسی به برق در بخش بالای جدول دسترسی‌ها در دنیا قرار دارند.

منبع: ایرنا

 

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر