/
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران راهی برای بهبود فضای کسب وکار

بانک ملی ایران در ده ماه ابتدای امسال بیش از 86 هزار فقره تسهیلات مضاربه برای رونق محیط کسب و کار و تامین سرمایه بنگاه های اقتصادی پرداخت کرده است.
کد خبر : ۲۵۸۰۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، تسهیلات مضاربه فرصتی ارزشمند برای اشخاص حقیقی و حقوقی است تا سرمایه مورد نیاز خود را جهت انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور (بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) تامین کنند.

بر این اساس از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 86 هزار و 162 فقره تسهیلات مضاربه به ارزش ریالی 67 هزار و 177 میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز تعداد 100 هزار و 211 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا علاوه بر حمایت از بازار اشتغال، سهمی در رونق تجارت داخلی کشور داشته باشد.

در قالب قرارداد مضاربه، بانک از سود حاصل از فعالیت های مذکور مطابق سهم پیش بینی شده منتفع می شود و مدت این قرارداد نیز متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه، حداکثر شش ماه و منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر