/
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

وزیر انرژی آمریکا: قدردان اقدام‌های اوپک هستیم

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده نگران تصمیم اوپک نیست و آنها هر تصمیمی که بگیرند برایشان خوب است و ما قدردان اقدام‌هایشان هستیم.
کد خبر : ۲۵۸۲۰

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، دن برویلت روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن‌ماه) اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا نگران تصمیم‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای تعمیق کاهش عرضه نفت خام نیست.

کمیته فنی مشترک اوپک و متحدانش (JTC) روز ۱۷ بهمن‌ماه پیشنهاد تعمیق کاهش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای را پس از دو روز نشست در وین (۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه) ارائه داد.

این کمیته مانند کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) نهادی تصمیم‌گیرنده نیست، بنابراین تصمیم نهایی با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در نشست‌ ۱۳ عضو اوپک و نشست مشترک وزارتی ۲۳ تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک در روزهای پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) گرفته می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا در این باره گفت: ما نگران تصمیم اوپک نیستیم و هر تصمیمی که بگیرند برایشان خوب است و ما قدردان اقدام‌هایشان هستیم.

وی افزود: اوپک و متحدانش گرد هم خواهند آمد تا بهترین تصمیم ممکن را برای بهبود شرایط خود بگیرند، اما من معتقدم که میزان تأثیرگذاری آنها بر قیمت نفت دیگر نمی‌تواند مانند سه، چهار و پنج دهه گذشته باشد تا بتوانند قیمت نفت را به صورت بنیادین تغییر دهند.

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر