/
۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷

تخلفات گسترده توسط پیمانکاران در نفت و گاز مارون

برخی از پیمانکاران در شرکت نفت و گاز مارون دست به تخلفاتی زده‌اند که داد بسیاری از افراد شاغل در این شرکت را درآورده است. جایگزین کردن اقوام و آشناهای خود به جای نیروهای بازنشسته حراست تنها بخشی از این تخلفات است که در این گزارش به آن اشاره شده است.
کد خبر : ۲۵۸۵۵
تخلفات گسترده در نفت و گاز مارون
صدای مخاطب
به گزارش نبض نفت چند نفر از نیروهای شاغل در شرکت نفت و گاز مارون با ارسال مطلب زیر خواستار پیگیری این موضوع توسط مسئولان مرتبط در وزارت نفت شده‌اند. پایگاه خبری نبض نفت نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود، صدای مخاطبان گرامی این رسانه را به گوش مسئولان محترم وزارت نفت رسانده تا دیگر شاهد بروز تخلفات مشابه در این شرکت و سایر شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت نباشیم.
متن پیام ارسال شده مخاطبان به پایگاه خبری نبض نفت به شرح زیر است:

با سلام

از کارکنان پیمانکاری منطقه مارون هستم. جدیداً بعضی از پیمانکاران وقتی یک نگهبان حراست بازنشست می‌شود برای پر کردن جای وی و به منظور جا باز کردن برای اقوام و فامیل‌های خود یک نفر را به عنوان نگهبان اضافه کار به کار مشغول می‌کند و حقوقش را به عنوان اضافه کار به حساب بقیه نفرات پست واریز می‌کند. همچنین بعد از واریز آن نفرات را مجبور می‌کند نفری از پانصد هزار تا یک میلیون تومان به آن فرد فامیل پرداخت کنند. اگر پست سه نفره باشه باید هر سه نفر هر کدام یک میلیون تومان به آن فرد پرداخت کنند تا حقوقش سه میلیون شود. آن افراد هرجا شکایت کنند دو روز بعدش پیمانکار مربوطه با مسولان مرتبط رایزنی می‌کند که پیگیر موضوع نشوند.

حالا سوال اینجاست که شخصی که نه اسمی و نه نام و نشانی از وی وجود ندارد چطور به عنوان یک حراستی پست می‌دهد؟ مسئولیت ای نکار درصورت بروز مشکل یا حادثه یا سرقت از تاسیسات شرکت بر عهده کیست؟ مگر اضافه کاری حق پرسنل استخدامی شرکت نیست؟ چرا باید یک فرد دیگر از بیرون بیاید و این اضافه کاری را در قالب حقوق خود بگیرد و برود؟ کجای این مملکت چنین قانونی وجود دارد غیر از شرکت نفت؟ حتی در قوانین خود شرکت هم چنین چیزی وجود ندارد.

چرا باید مسئولین اجازه بدهند پیمانکاران هرکاری دلشان خواست انجام دهند؟ بدون هیچ اسم و رسمی به سر کار می‌روند و اگر هم افسر گشتی یا رییسی بیاید سرکشی کند اسم خودشون را نمی‌دهند و به جای اسم خود اسم یکی دیگر از نفرات پست مورد نظر را می‌دهند که برایش اضافه کار رد شود و آخر برج همین مبلغ را از آن فرد گرفته و خرج می‌کنند.

بنده شخصاً دیدم حتی همکاران به بازرسی مناطق شکایت کردند ولی باز هم هیچ پیگیری از جانب آن آقایان نشد و به جای تحقیق از محل و نفرات پست‌ها، فقط از خود پیمانکاران سوال کردند و خدا می‌داند که پیمانکاران چطور پرونده شکایات را بستند.

قبلاً این گونه نفرات انگشت شمار بودند ولی جدیداً حتی تعداد آنها بین پست‌ها مخصوصاً در منطقه مارون به ده‌ها نفر می‌رسد. واقعاً جای تاسف دارد که در شرکت بزرگی مانند شرکت نفت پیمانکاران این طور قوانین را زیر پا گذاشته و خودشان قوانین جدیدی را وضع می‌کنند که غیر از ظلم در حق پرسنل پیمانکاری و پرکردن جیب فامیل‌های خودشان نتیجه‌ای جز سرافکندگی نام شرکت ندارد.

بنده با تحقیقات مختصری که از این همکاران کردم گفتند تا الان چند بار با مدیران شرکت و بازرسی مناطق تماس گرفته‌ایم ولی حتی در بعضی مواقع با تهدید مجبور به پس گرفتن شکایت خودمان شده‌ایم. لطفا این موضوع را در رسانه خود منعکس کنید تا شاید مسئولان وزارت نفت این مشکل را حل کنند تا این رویه به یک قانون در شرکت تبدیل نشود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر