/
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

افزایش انگیزه روسیه برای کاهش تولید نفت

برخی منابع اعلام کردند که اشباع بازار نفت و افزایش ارزش روبل، دلایل روسیه برای کاهش تولید نفت را افزایش داده‌اند.
کد خبر : ۲۵۸۸۸

 

به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، منابع نفتی اعلام کردند که عرضه مازاد نفت در روسیه و احتمال افزایش عرضه دلایل به دلیل فروش یک بانک مهم در این کشور سبب شده‌اند انگیزه روسیه برای کاهش تولید نفت همراه با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در قالب بیانیه همکاری (Declaration of Cooperation) موسوم به اوپک پلاس افزایش یابد.

پیش از این نهاد ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود که تصمیمی درباره موافقت یا مخالفت روسیه با تشدید کاهش تولید اوپک و متحدانش اتخاذ نشده است. تصمیم نهایی در این زمینه به عهده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، است.

انتظار می‌رود معامله دولت و بانک مرکزی روسیه برای واگذاری سهام یک بانک دولتی سبب شود ارزش روبل روسیه افزایش یابد و افزایش ارزش پول ملی، به‌طور معمول برای صادرکنندگان نفت مطلوب نیست.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر تصمیم روسیه درباره تشدید کاهش تولید نفت، اختلاف این کشور با بلاروس است که سبب شده است صادرات روزانه ۲۴۰ هزار بشکه نفت روسیه به بلاروس متوقف شود.

افزون بر این، شمار پالایشگاه‌های نفت روسیه که به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری تعطیل می‌شوند، در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر