/
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

تغییر رویکرد خام فروشی نفت با تکیه بر شرکت های دانش بنیان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با استفاده از توان شرکت های فناور و دانش بنیان می توان از خام فروشی نفت به سمت استفاده از ارزش افزوده از این منابع حرکت کرد.
کد خبر : ۲۵۹۰۹

نبض نفت - «منصور غلامی» امروز (یکشنبه) در گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه در محل پژوهشگاه صنعت نفت، با اشاره به اینکه استفاده از نیروی انسانی تحصیل کرده به عنوان یک سرمایه جاری ضروری است، ادامه داد:  اینکار بنیه علمی نیروی انسانی را افزایش می دهد.

وی افزود: شروع کار با شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها گردهم آیی دانش و فناوری است.

غلامی با اشاره به اینکه مقایسه با کشورهای پیشرفته کار درستی نیست، تاکید کرد:  روند ۴۰ سال گذشته نشان میدهد که در تولید علم، تحول به سمت توسعه فناوری ها و به کارگیری علوم موفق بودیم .

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، در یک حرکت گسترده، پر شتاب و قوی از صاحبان علم و فناوری قرار داریم.

وزیر علوم افزود: تغییر نگاه به نفت از سرمایه به ظرفیت اقتصادی فناورانه از دستاوردهای وزیر نفت است که توانسته نگرانی هایی که در مباحث اقتصادی در حوزه نفت مطرح بود را به یک فرصت جدی تبدیل کند.

وی گفت: با این نگاه می توان از خام فروشی به سمت استفاده از ارزش افزوده این منابع خدادادی با استفاده از توان شرکت های فنآور حرکت کرد.

در این رویداد، ۴۰ نشست در ۳ روز برگزار خواهد شد و نیازهای فناورانه اعلام می شود.

همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای ۲۵۰ شرکت دانش بنیان، فناور و استارتاپ نیز برگزار است.

گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت و نیازهای فناورانه، از امروز ۲۷ بهمن تا روز سه شنبه ۲۹ بهمن در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر