/
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

تعلل قطر در یافتن شریکان طرح‌ بزرگ توسعه‌ صنعت ال‌ان‌جی

چند منبع آگاه اعلام کردند که قطر فرآیند انتخاب شریکان غربی خود برای برنامه بزرگ توسعه صنعت ال‌ان‌جی را به تأخیر انداخته است.
کد خبر : ۲۵۹۷۲

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند: پس از اینکه قطری‌ها در بحبوحه کاهش جهانی قیمت گاز طبیعی با رونمایی از یک برنامه عظیم توسعه‌، صنعت ال‌ان‌جی دنیا را شگفت‌زده کرده بودند، اکنون چند ماهی است که فرآیند انتخاب شریکان غربی خود را برای اجرای بزرگترین طرح تولید ال‌ان‌جی جهان به تعویق انداخته‌اند.

در حالی که صنعت گاز جهان  در پی رونق تولید در ایالات متحده آمریکا و کاهش تقاضای چین با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شده است، شرکت دولتی قطر پترولیوم از اظهارنظر درباره این تأخیر خودداری کرد.

قطر پترولیوم اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که در نظر دارد به جای اجرای برنامه اولیه خود برای افزایش تولید ۴۰ درصدی ال‌ان‌جی، مقدار تولید سالانه این کالا را تا سال ۲۰۲۷ میلادی با ۶۰ درصد افزایش به ۱۲۶ میلیون تن برساند. 

در این میان قطر پترولیوم درباره تأخیر در انتخاب شریکانش اظهارنظری نکرد، اما چهار منبع حاضر در مذاکرات اعلام کردند که این شرکت زمان بیشتری را به این موضوع اختصاص نخواهد داد.

یک منبع مطلع از مذاکرات گفت: من فکر می‌کنم قطر قصد دارد پیش از مراجعه به شرکت‌های بین‌المللی نفت و گاز، هزینه سرمایه این پروژه را برآورد و تنظیم کند، به نظر می‌رسد این تصمیم پیش از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی گرفته شود.

قطر با دارا بودن یک صندوق ثروت ملی به ارزش بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار است، اعلام کرده است که در صورت لزوم امکانات و تجهیزات مربوط به طرح بزرگ توسعه صنعت ال‌ان‌جی را به تنهایی فراهم می‌کند، اما ترجیح می‌دهد با داشتن شریکای خارجی ریسک‌ها و هزینه‌های طرح را میان مشارکت‌کنندگان تقسیم شوند و به مشتریان جدید هم دسترسی داشته باش
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر